Sony пускат на пазара куче-робот, което ще се опита да спечели потребителите със своя „неустоимо сладък“ и миловиден външен вид.

Aibo, роботизирано куче задвижвано от изкуствен интелект, умее да върти опашка, да гони топки и да учи няколко трика, като например да „дава лапа“ на своя собственик.

Aibo е нова версия на кучето-робот на Sony, което се появи на пазара през деветдесетте години. За разлика от предишния модел, новият Aibo не цели да изглежда непременно като робот. Кучето има собствени очи (два малки екрана, който могат да демонстрират разнообразни изражения), обло тяло и уста наподобяваща усмивка, предава CNN.

Изпълнителният директор на Sony Казуо Хирай лично представи новият роботизиран домашен любимец на събитие проведено в Токио. Продуктът ще стане достъпен от началото на следващата година на цена от 1 740 долара (преди облагане с данъци).

Японската компания пуска и приложение, което е свързано с онлайн магазин, като по този начин Aibo може да стане директен конкурент на Alexa на Amazon и на Google Home.

Понастоящем обаче, кучето-робот се позиционира по-скоро като интересен домашен компанион – умее да чува и разбира похвали отправени към него, като в течение на времето запомня, кои негови действия правят собственика щастлив. С разрешение на собственика, Aiobo може постоянно да ъплоудва и ъпдейтва данни на облак, като по този начин може да променя поведението си в течение на времето.

Собствениците могат да искат от Aibo да прави снимки. Кучето записва всичко, което му се случва, създавайки база данни със спомени, които могат да бъдат разглеждани от потребителите чрез приложението на компанията.

Интересният робот напомни за годините, в които Sony бе пионер в сферата на изкуствения интелект. Компанията пусна първият модел на Aibo (Artificial Intelligence robot) през 1999 година. Идеята на кученцето робот тогава е да накара хората да общуват с изкуствения интелект по-лесно. Първоначално продуктът е голям хит. Всички 3 хил. налични робота са продадени онлайн за 20 минути. През следващите няколко години Sony пусна още две версии на Aibo, но интересът към него спадна поради по-евтините роботи навлезели на пазара. Така в крайна сметка Sony орязаха производствената си база заета с работата по Aibo през 2006 година, като по този начин намалиха влиянието си в света на изкуствения интелект.

Понастоящем обаче, изкуственият интелект е основна тема по света, което провокира Sony да се върне в играта.

Компанията вложи ресурси в технологията, партнирайки си с щатската фирма Cogitai и създавайки фонд за рисков капитал през миналата година, които се фокусира към инвестиции в стартиращи компании занимаващи се с изкуствен интелект и роботика.

Всичко това означава, че Sony ще влезе в конкуренция с компании като Amazon и Google.