По време на вечеря в ресторант Бен Брансън не останал особено доволен от безалкохолния коктейл, който си поръчал.

Напитката била твърде сладка и „просто не си отиваше с храната”, казва Брансън за поръчката си.

Предприемачът, който притежава агенция за дизайн в Лондон, отглеждал билки и зеленчуци в градината си от доста време и обичал да експериментира, като ги дестилира, пише CNN.

„След онзи ужасен моктейл, картинката започна да се изяснява”, казва той. През 2015 г. той основава компанията Seedlip и започва да произвежда, както той го нарича, „първият безалкохолен алкохол в света”.

Така към днешна дата Seedlip може да се похвали половин милион продадени бутилки, произвеждани по сходна технология с тази на джина.

Продуктите са налични в хиляди магазини, барове, ресторанти и хотели по света. Компанията е разработила и собствени моктейли (безалкохолни коктейли), като ги е побрала в специална книга с рецепти.

Напитка за възрастни без негативни ефекти

Семейството на Брансън се занимава със земеделие в Англия от над 320 години, като предприемачът смята, че любовта му към природата е наследствена.

Изследването на медицинските и кулинарни качества на забравени видове билки дълго време е било едно от хобитата на Брансън. Отнело му 2 години да разработи първия продукт на Seedlip – Spice 94.

По думите на предприемача, без непременно да е било за цел напитките да наподобяват истински алкохол, те носят точно това усещане за потребителите, но без негативните ефекти от употребата му.

Продуктите на Seedlip не съдържат подсладители, като компанията работи със земеделци от целия свят.

Брансън лично бутилирал първата продукция Spice 94, която се търгува по магазините на Острова на цена от 36 долара. Тя е разпродадена за едва три седмици.

На следващата година той започнал да работи по нови продукти, като назначил и първия си служител.

Ирландия ограничава употребата на алкохол със законИрландия прие ново законодателство, насочено към намаляване на употребата на алкохол


Понастоящем компанията има 55 души персонал на пълен работен ден, като разполага и с представителство в Лос Анджелис, САЩ.

Seedlip не публикуват детайли относно финансовото си представяне, включително колко пари е набрал бизнеса от инвеститори.

Бременни жени и шофьори

Сред клиентите на Seedlip са бременните жени, шофьорите и хората, взимащи лекарства.

Растежът на компанията се свързва и с набиращите популярност безалкохолни коктейли и промотирането на здравословния начин на живот.

Сходни продукти се произвеждат от френския гигант Pernod Ricard и британската комапния Surendran & Bownes.

Според Брансън, хората по света, които се социализират без помощта на алкохола, се увеличават драстично.

„В началото сме на промяна на парадигмата относно ролята на напитките в живота на хората”, добавя той.

Традиционни напитки от цял святНякои може да са странни, но според експертите си заслужават