Защо акциите на Nintendo поскъпнаха с 14% само за ден?

762
Защо акциите на Nintendo поскъпнаха с 14% само за ден?

© Nintendo Switch; снимка: Pixabay

Акциите на японската компания Nintendo поскъпнаха с 14% в резултат на новината, че китайският гигант Tencent е получил разрешение да продава конзолата Switch на китайския пазар. 

Регулаторите на южната провинция Гуандун одобриха конзолата на Nintendо, както и играта New Super Mario Bros. U Deluxe, за продажба на китайския пазар, предава CNBC. 

Благодарение на новината, книжата на японската компания постигнаха най-високия си ръст от средата на октомври 2018 г. 

Инвеститорите от дълго време очакват мига, в който Nintendo ще навлезе на най-големия гейминг пазар в света, като партньорството с Tencent е приветствана стъпка, посочва Даниел Ахмад, анализатор в Niko Partners.

Новината обаче не означава пълна победа за японския гигант, тъй като ще бъдат нужни разрешения от още регулатори в страната.

„Все още сме на ранен етап в процеса. Поради това очакваме да мине известно време преди пускането на конзолата в Китай”, добавя той.

„Nintendo и Tencent ще трябва да получават одобрение за всяка игра, предвидена за Китай и да се уверят, че заглавията са в съответствие с регулацията на съдържанието. Това също е дълъг процес и означава, че ще мине много време, преди Nintendo да изградят голяма библиотека от официални игри в Китай”, казва Ахмад.

Китайските потребители традиционно предпочитат компютърните и мобилни игри спрямо конзолните заглавия. От една страна, това е поради продължилата 14 години забрана за продажба на конзоли в страната, която беше премахната през 2014 г.

На фона на това, че Microsoft и Sony нямат изграден конзолен бизнес в Китай чрез техните Xbox и PlayStation, Nintendo изглежда има по-голям шанс за навлизане поради портфолиото си от игри и портативната природа на конзолата Switch.

По думите на изпълнителния директор на консултантската компания Kantan Games Серкан Тото, Sony и Microsoft имат каталог от игри, които се асоциират със заглавията, предназначени за персонални компютри, докато портативният Switch по-скоро приляга на игралната култура в Китай, където изключително популярни са мобилните игри.

Конзолата Switch се оказва златна кокошка за NintendoSwitch - джобната конзола на гиганта Nintendo, продължава да жъне внушителни резултати


Tencent е най-голямата гейминг компания в Китай, което я прави особено предпочитан партньор.

Според Ахмад това партньорство по-скоро показва, че Nintendo има огромен потенциал за разпространение на мобилни игри в Китай, отколкото при залог на бизнеса с конзоли.

След днешното поскъпване на акциите на Nintendo повишението от началото на настоящата година достига 36%.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Ba Na Hills - слънчевата земя на чудесата

Кацнал на висок хълм, който гарантира прекрасен природен пейзаж,...