Италианският луксозен бранд Gucci отказа да си партнира с китайските платформи за онлайн търговия на Alibaba и JD.com, тъй като чрез тях се разпространяват фалшификати и имитации на популярни марки.

“Казано направо, на повечето платформи там (Китай) има доста фалшификати и не искам да ги легитимирам чрез участие в тях“, казва главният изпълнителен директор на бранда Марко Бизари по време на конференцията Business of Fashion, провеждана в Шанхай, предава Financial Times.

“Има нещо сгрешено с фалшификатите и на този етап искам да остана далеч от тях“, казва Бизари, добавяйки, че е бил в контакт, както с Alibaba, така и с JD.com.

“Вместо да поемам риск, ще чакам. Намираме се в ситуация, в която ще почакаме и ще видим“, казва той.

В търсене на по-високи печалби, Alibaba си осигури партньорства през миналата година с дузина луксозни брандове, като Burberry, Hugo Boss, Tiffany и Moschino за своята онлайн платформа Tmall Luxury Pavilion.

От своя страна, JD.com си партнира с марки, като Saint Laurent и Alexander McQueen, както и с британската търговска платформа Farfetch.

Китайските компании обаче от дълги години имат лоша репутация, че продават фалшификати. През 2016 г. щатското правителство постави платформата на Taobao на Alibaba в черен списък, тъй като търгува с фалшиви стоки.

Gucci се притежава от френската група Kering и генерира продажби за 6 млрд. долара през миналата година.

През 2015 г. Kering съди Alibaba, твърдейки, че компанията насърчава и печели от продажба на фалшиви стоки.

През миналата година обаче Kering изтеглиха иска си, като двете компании излязоха със съвместно обявление, че ще положат усилие да защитят бранодвете на Kering.

Gucci се завърна към растежаСилното търсене на дрехи и дамски чанти Gucci генерира ръст в приходите от продажби на компанията-майка Kering


Разходите за луксозни стоки скачат с 20% през миналата година в Китай, достигайки сумата от 20.5 млрд. долара, по данни на консултантската компания Bain. Това прави Китай най-големия пазар на луксозни стоки в света.

Платформите за онлайн търговия съставят 9% от всички продажби на луксозни стоки в азиатската страна. За сравнение, през 2015 г. този дял възлиза на 6%.

Френският гигант LVMH също предпочита да не си партнира с китайските платформи, като заедно с Gucci продават продуктите си в Китай чрез собствените си платформи.