Когато през миналата година 27-годишният японец Тецуя Иное поема управлението на хотел Asahi Ryokan, който се притежава от баба му, в главата му изниква въпроса как да приобщи бизнеса към новите реалности в икономиката.

След като британски влогър в YouTube отсяда в хотела и снима на живо общо взето целия си престой, Иное решава, че може да използва интернет за привличането на нова аудитория и създаването на нов канал за приходи.

Така се ражда интересната промоция, предлагана от семейния хотел, намиращ се в град Фукуока – нощувката в стая номер 8 струва 100 йени (1 щатски долар), ако гостът се съгласи да предава престоя си на живо в интернет.

Офертата изисква само стриймване на живо, без задължително да има звук към картината. По този начин се осигурява все пак известно спокойствие на гостите да водят разговори или да говорят по телефона, без това да става достояние на аудиторията, предава CNN.

Каналът на хотела в YouTube се казва One Dollar Hotel.

Гостите имат право да загасят осветлението, когато решат, като тоалетната остава зона без видео, по разбираеми причини.

„Това е доста стар рьокан (японско традиционно място за настаняване), поради което гледам към новите бизнес възможности”, казва Иное.

„Хотелът ни е от по-евтините, поради което се нуждем от повече добавена стойност - нещо специално, за което всеки би говорил”, казва той.

Преди реализацията на идеята на Иное стая номер 8 е най-малко популярната. Сега обаче много млади гости, които се опитват да спестят пари, докато пътуват из Япония, приемат на драго сърце концепцията за нощувка на цена от 1 долар.

„Младите хора в наши дни не се вълнуват толкова от поверителността. Някои от тях са ОК да бъдат наблюдавани само за един ден”, казва Иное.

Най-добрите екскурзии за любителите на животните през 2020 г.Ако обичате животните, значи следващата 2020 г. определено ще е вашата, посочва Daily Mail

Въпреки че цената от 1 долар означава сигурна загуба от тази стая, 27-годишният предприемач разглежда ситуацията по-мащабно. Неговият канал в YouTube вече минава границата от 1000 абоната, а когато събере над 4 хил. часа гледане, Иное ще може да пуска реклами в него, като по този начин монетаризира клиповете.

В дните, когато стая номер 8 е празна, Иное пуска стриймове на живо от офиса на хотела, където той работи. Надписи на японски и английски стоят пред камерата, така че зрителите да знаят какво точно гледат.

Идеята на Иное се оказва повече от успешна, като хотелът му се радва на внимание от туристите. Още повече, че град Фукуока е една от топ дестинациите за пътешественици през 2019 г.

Крайбрежният град е известен с разнообразната си храна и богатата си култура.