Американците харчат все повече за електроника- компютри и iPad, на фона на постоянния спад на разходите за стоки на дълготрайна употреба като мебели и битова техника, съобщава The Wall Street Journal.

Освен това докато през миналото десетилетие те влагаха най-много в имоти, сега акцентът се поставя върху техническите нововъведения , а останалото- в спестявания.

В сравнение с периода преди кризата (първата половина на 2007 г.) сега американците са увеличили покупките на техника, телевизори и компютри с 1.8%, но купуват 3.6% по-малко битова техника и 11% по-малко мебели.

Бумът в сферата на електрониката обаче не е достатъчен, за да помогне на стабилизацията на икономиката на САЩ, коментират от HIS Global Insight, доколкото това потребление формира едва 1.2% от БВП.

Той обаче може да е катализатор за по-бързо възстановяване на производствения сектор- основният двигател за излизане от рецесията.

Потребителските предпочитания на американците са се променили, коментира Ерик Уайзмен от VF Corp. Сега голяма част от бюджета им отива за технологии.

Много американци, пострадали от рецесията, се отказаха от големи покупки и почивки. Например 56-годишната Сали Манезис раказва, че се отказала от пътуване в Европа в полза на домашно кино за 5 000 долара.

Едновременно с разходите за електроника, растат и спестяванията на американците. Те са се увеличили до годишен максимум от 6.4% от доходите им- показател, значително по-висок от този преди рецесията.