Instagram променя политиката си за рекламни послания, като развръзва ръцете на брандовете да заливат потребителите с публикации, които не желаят да виждат.

Притежаваната от Facebook платформа за споделяне на снимки ще позволи на рекламодателите да промотират публикации на инфлуенсъри или потребители, които работят с тях по промоцията на услуги или продукти.

Тези промотирани публикации ще се виждат и от потребителите, които не следват въпросните инфлуенсъри, а не само от тяхната собствена фенска база, предава CNBC.

От Instagram обявиха промените чрез публикация в блога си. Новината идва, след като по-рано през тази година компанията обсъди рекламната си политика съвместно с инфлуенсъри.

Това се случва на фона на опитите на платформата да достигне до повече клоиенти по органичен начин, без да провокира раздразнение.

Така, по един или друг начин, компанията се е спряла на варианта, в който потребителите ще виждат промотирани съобщения, обозначени като рекламни, от рекламни лица, които дори не следват. Промените ще настъпят в идните седмици за публикации и в идните месеци за истории.

Цитат от вицепрезидента по брандкомуникации на модната марка Old Navy Лиат Уенгартен в публикацията в блога сочи, че органичното достигане до потребители чрез „доверен източник” ще става все по-ограничено.

„Промотирането на съдържание директно от инфлуенсърите дава на публикацията повече автентичност, отколкото ако идва от самия бранд, като наблюдаваме значително по-високи нива на ангажираност, когато използваме тази стратегия”, пише той.

Проучване от май тази година на медийната агенция UM посочва, че едва 4% от респондентите смятат, че ¾ и повече от информацията, която получават от инфлуенсърите, е истина.

Дейвид Шадпур, изпълнителен директор и основател на платформата Social Native, коментира, че очаква новата политика да донесе успех първоначално, тъй като ще бъде нещо ново за потребителите.

„Въпреки това, след време техният принос ще намалее, защото пренасищането ще обучи потребителите да ги игнорират, точно както се научиха да правят това с рекламите на брандовете.

В бъдеще дори можем да видим точка на пречупване, в която рекламите стават повече от органичното съдържание в нюзфийда, което ще смъкне стойността на платформата и броя на потребителите”, казва той.

Как социалните мрежи превръщат снимките в кликове?

По думите му, това ще даде на брандовете повече контрол над техните маркетингови стратегии, разчитащи на работа с индлуенсъри, като същевременно ще предостави повече методи за измерване доколко партньорствата водят до конкретен резултат.

„Маркетингът с инфлуенсъри вече е придобил огромна сила, като сега марките могат да увеличат обхвата и ангажираността на публикациите, идващи от влиятелни лица, за да достигнат до нови целеви групи. Недостатъкът обаче е, че публикациите достигат до хора, които не участват активно, тъй като не следват тези инфлуенсъри поради сходни интереси”, завършва той.