ЖП линията на бързия влак за източна Европа ще бъде тържествено открита утре, съобщава френското издание "Le Figaro.fr". Националното дружество на железопътните линии във Франция реши да свърже Париж и Будапеща.

След 15 години чакане и 5 години работа, жителите на източна Франция ще имат своята нова ЖП линия. Благодарение на нея французите ще могат да стигат от Париж до Страсбург за 2 часа и 20 минути, а не за цели 4, както беше досега, като това е първият етап от изпълнението на проекта, а до 2020 година трябва да завърши изграждането на ЖП линията Париж - Будапеща.

Работата по новата ЖП линия беше огромна. Тя е дълга 300 км, поставени са 12 000 верижни стълба и са построени 338 виадукта. 64 милиона кубични метра трябва да бъдат издълбани, а това е 9 пъти повече, отколкото е било необходимо за тунела под Ла Манша.

Проектът струва 4 милиарда евро и е финансиран от френска страна- 40%, местните колективи- 17%, френската железопътна мрежа - 23%, ЕС- 8% и Люксембург- 6%.

Тази линия е първата, която е предмет на публично партньорство между френската ЖП мрежа и Люксембург и част от която е финансирана от ЕС. Преди 1997 година такива проекти бяха финансирани единствено от Националното дружество на железопътните линии във Франция. След създаването на френската ЖП мрежа, подобни проекти минават в списъка на публичното партньорство, както е източноевропейската ЖП линия и както ще бъде с бъдещата ЖП линия Париж-Бордо.

Следващият етап е ЖП линия, свързваща Страсбург, Люксембург и Брюксел, сочи още френското издание "Le Figaro.fr".