10 добри навика на вашата баба, които си струва да развиете

21122
10 добри навика на вашата баба, които си струва да развиете

Някои от нас изпитват романтична носталгия по миналото, други – напротив. Все пак има някои мъдрости, придобити и развити от поколения, които не са били бомбардирани с консуматорството, химикали и лудото темпо на дигиталния свят. Тук са някои от любимите бабешки навици, които са твърде ценни, за да бъдат загубени:

Вижте още: Пет начина да удължите (или скъсите) живота си всеки ден

1. Разхождайте се.


Позабравена мъдрост в ерата на автомобилите: ходенето е фантастично за тялото и душата. Ако можете да се разхождате в района, в който живеете и работите, направете го!Ползите за здравето от само на 40 минути ходене на ден са впечатляващи и включват от намаляване на риска от инсулт, диабет и рак на гърдата до подобряване на сексуалния ви живот и спестяване на пари от гориво. Винаги, когато имате възможност да отидете пеша донякъде, направете го – така както да правили вашите баби и дядовци навремето.

2. Гответе.

Едно от основните правила на вашата баба е, че дори и да се е прибирала късно от работа, тя е приготвяла вечерята за семейството си у дома. Готвенето у дома е по-здравословно, по-вкусно, а в много ситуации и по-евтино отколкото да купите нещо по пътя.

3. Отглеждайте градина.

В съвременните градски условия едва ли ще намерите място за лехи с цветя и зеленчуци, но със сигурност можете да заделите кътче за гърне с босилек върху перваза на прозореца си. Размерът няма значение, смисълът е в това да се грижим за нещо, което расте в почва, може да се яде, ползва за чай или да се сложи във ваза на масата и да се порадваме на способността си да създаваме нещо сами.

4. Не яжте фалшиви неща

Съвременният автор на книги за храненето Майкъл Полън съветва да не ядете нищо, което „вашата прабаба няма да признае за храна“. Представете си колко объркани биха били вашите предци в модерен супермаркет между неестествено пресните сладкиши и колбаси и етикетите, които изглеждат по-скоро фармацевтични. Историята показва, че може да е добре да изчакате, преди да добавите такива новости към вашата диета като замяната на маслото с маргарин.

5. Пишете писма

Пишете писма! Не имейли и не текстове, напечатани на компютър, а изписани на ръка букви с помощта на писалка и канцеларски материали. Това служи за много цели. На първо място – писането ви кара да сте съсредоточени и внимателни към това как изразявате мисълта си. Освен това помислете колко благодарен ще е този, който получи писмото ви, като види, че пощата му служи не само за получаване на сметки и реклами.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg