10 джънк храни, които смятаме за здравословни

38328
10 джънк храни, които смятаме за здравословни

Правите всичко възможно, за да се храните здравословно, но рекламите и красивите опаковки могат да направят избора ви на храна доста объркващ.

Оказва се, че има редица продукти, които се представят и продават като здравословни, но те далеч не са толкова полезни.

Ето няколко замаскирани храни, които съвсем не са толкова полезни, за колкото се смятат. Ще ви посъветваме и с какво да ги замените.

Купен хумус

Ако сте фен на хумуса и смятате, че хапвайки от него, си набавяте много протеини, не бъдете толкова лековерни. Имайте предвид, че купеният е богат на мазни и въглехидрати, а и е доста калоричен.

И ако се подлъгвате от информацията на етикета, тя се отнася до около 2 супени лъжици, а колко от вас изяждат толкова малко количество? Най-добрият вариант е да си го приготвите сами и да сложите всичко, което е достатъчно здравословно за вас – нахут, тахан, кисело мляко, зехтин.

Веган сирене

Само защото е веган, не означава, че е здравословно. Преработената храна си е преработена храна, независимо дали е без глутен, без ГМО или био. Не се подлъгвайте по модерните думи на опаковката.

Как учените в лабораторията пресъздават сирене само с растителни храни? Разгледайте съставките. Ще видите, че има брашно от тапиока, евтино растително масло и сол. Маслата и нишестето се обработват, за да им се създаде точната консистенция.

Здравословната замяна е да опитате да направите свое сирене, използвайки хранителна мая и ядки.

50-те най-здравословни храни в света (част 1)Да се храним здравословно не е никак трудно

Бутилиран студен чай

Изображенията на листа от зелен и черен чай, които цъфтят върху бутилката, могат да я направят да изглежда като естествена и здравословна.

Но ако прочетете списъка със съставките на повечето марки, ще видите, че приемате много захар с всяка глътка. При около 250 калории и 60 грама захар в една бутилка, тези подсладени чайове изобщо не са добра алтернатива.

Ако откриете нискокалоричен бутилиран студен чай, внимавайте за изкуствени подсладители. Опцията е да си направите собствен чай и да го подсладите с малко мед или с плодове.

Зеленчуков чипс

Независимо дали са оформени като чипс, на пръчици или на триъгълници, хрупкавите вегетариански закуски не са толкова здравословни, колкото изглеждат. Те нямат нищо общо с яденето на зеленчуци, както рекламите искат да покажат.

Първата съставка обикновено е картофено брашно, последвано от слънчогледово масло и царевично нишесте. Повечето зеленчукови чипсове нямат никаква хранителна стойност, а само празни калории, мазнини и въглехидрати. Изпечете си тънко нарязани зеленчуци като здравословна опция.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

user108
# 0
14:12 | 29 December 2017
Всяка купена готвена, или полуфабрикат храна е боклук. Много от плодовете и зеленчуците в големите вериги са ГМО и са тъпкани с химия. Ако искате да ядете здравословно, си гледайте храна сами и си я гответе сами.
уау
# 1
11:12 | 29 December 2017
Отново неверояно глупава статия,а края и цепи мрака направо......."За здравословна опция си направете пуканки"...ами да наистина...какво по здравословно от пуканките...страшни сте наистина!!!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg