10 начина да овладеем глада за сладко

6290
10 начина да овладеем глада за сладко

В нашите забързани и натоварени дни е много лесно да прибегнем до нещо сладко, съдържащо много захар, особено в средата на следобеда, когато енергийните ни нива са понижени.

По този начин е много лесно да превишим препоръчителния дневен прием на  захар, който е средно 30 гр. за  възрастен човек според NHS, а това, както всички знаем, може да има вредни последици за нашето здраве,

Хранителният специалист Джесика Сепел очертава 10 лесни стъпки, които да предприемем, за да преодолеем желанието си за сладко.

Въпреки че е важно да има естествени захари в нашата диета, много храни съдържат добавена захар, която е вредна и няма никаква хранителна стойност.

Според проучване, проведено от Университета на Флорида, мозъкът освобождава хероин-подобни химикали, наречени ендогенни опиоиди, когато похапваме сладки, солени или мазни храни.

Въздействието на тези вещества прави контрола върху нашето желание за сладко по-труден на практика, отколкото на теория.

Ето 10 начина, които помагат да намалим желанието си да консумираме захарни изделия:

1. Пийте ябълков оцет

Според Сепел добавянето на една или две супени лъжици оцет от ябълково вино към голяма бутилка вода, която да пием през целия ден може да помогне за намаляване на желанието ни за захар.

Проучване, публикувано в Journal of Functional Foods, заключава, че всекидневното приемане на оцет намалява нивата на кръвната захар при здрави възрастни, които са изложени на риск от развитие на диабет тип 2.

2. Придържайте се към редовно хранене

Това може да изглежда като очевидно препоръка, но яденето на храна на редовни интервали от време е много благоприятен начин да се чувствате заситени, обяснява Сепел.

Поддържането на три хранения на ден с приблизително две леки закуски между тях ще ви помогне да останете напълно удовлетворени през целия ден.



3. Яжте плодове сутрин

Известно е, че трябва да ядем пет порции плодове и зеленчуци на ден в стремежа си да поддържаме здравословен начин на живот.

Въпреки това, според Сепел времето от деня, в което ядем плодове, може да има задействащ ефект върху нашето желание за сладко.

"В моя клиничен опит видях, че яденето на плодове следобед води до желание за още захар по-късно през деня", казва тя.

"Когато клиентите ми ядат плод сутрин и на празен стомах, те съобщават, че след това по-рядко им се дояжда сладко."

4. Яжте здравословна закуска

Една от причините, поради които толкова много хора в крайна сметка ядат нездравословни закуски, е просто защото не могат да отделят време за по-здравословни алтернативи.

Сепел съветва да се подготвят здравословни закуски през уикенда за следващата седмица, така че това да не е проблем.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg