10 от най-погрешните схващания за здравословно хранене

21119
10 от най-погрешните схващания за здравословно хранене

Лъскавите опаковки и убедителната реклама влияят на гладните клиенти, когато става въпрос за здравословно храненe (а кой не иска да се храни здравословно?).

Много хора се опитват да го правят, но на фона на толкова много артикули и толкова малко време, е трудно човек да прецени кои храни са добри за здравето му и кои е по-скоро модерно да се ядат като здравословни.

От Mashable са разговаряли с трима хранителни специалисти – Дженифър Шонборн, Дженифър Кало от Compass Nutrition и Лорън Томас от Nutrition Energy, за да разберат кои храни всъщност не са толкова здравословни, колкото изглеждат и с какво можем да ги заменим. Ето ги и тях:


1. Гранола

Можете да преосмислите тази хрупкава вкусотия, която прави киселото ви мляко по-интересно.

"Хората смятат гранолата за здравословна, защото я свързват с пълнозърнестите храни, но проблемът при гранолата е, че в нея има много захар и често се приготвя с олио или масло или някакъв вид мазнина," казва Дженифър Шонборн.

Освен мазнината и захарта, гранолата е висококалорийна. Например половин чаша гранола е около 210 калории, а както Шонборн казва, повечето от нас не се спират на половин чаша, просто е трудно.

"Енергията, която човек получава, е до известна степен измамна и идва от захарта," добавя тя. "Най-добрият начин човек да получи истинска трайна енергия е като яде минимално обработени естествени храни, в които няма добавена захар."

2. Смути или сок

Една от най-модерните тенденции при здравословното хранене в момента е в течна форма. Това са всичките онези скъпи и освежаващи сокове от къдраво зеле и смутита.

"Когато превърнете един плод в сок, го лишавате от фибрите, което причинява по-бързо покачане на нивата на кръвната захар и инсулина," казва Дженифър Кало. "Смесването на прекалено много плодове в един сок пък определено води до прекалено много захар заради фруктозата."

Вместо това Кало препоръчва хората да хапват салата или круша и ябълка с обелките и да разпределят приема на зеленчуци и плодове през целия ден.

"Моето мото е 'Не пийте калориите си'," казва тя.

Вижте още: 50-те най-здравословни храни в света (част 2)

3. Сладолед с ниско съдържание на калории и растителни мазнини

Тази алтернатива на обикновения сладолед изглежда прекалено добре, за да е истина. Кало не го препоръчва на клиентите си заради множеството химикали, които се използват при замразените храни.

В добавка към трудните за произнасяне съставки, като пропиленгликол моностеарат, изкуствените подсладители могат да накарат потребителите да изпитват желание да хапват още сладки неща, което на практика обезсмисля цялата идея за нискокалориен десерт.

4. Плодови кисели млека

Един от първите продукти, които Шонборн не препоръчва на клиентите си, е киселото мляко с различни вкусове, което е популярно като сред децата, така и сред възрастните. Какъв е проблемът, ако хапнем малко ягода? Количеството добавена захар.

Вместо да купувате такива млека, си купувайте обикновено кисело мляко и го подслаждайте с мед или кленов сироп. Според Шонборн така никога няма да добавите толкова много захар, колкото в плодовите млека, а пък можете да си сложите и пресни плодове.

5. Пилешкото, готвено в ресторанти

Когато говорим за здравословни протеини, често се сещаме за пилешкото месо.

Шонборн обаче предупреждава клиентите си, че когато се хранят в ресторанти, ястията с пилешко може да са пълни с калории от това, че се готвят в големи количества масло и олио и се обработват с много сол и сметана.

Тя съветва клиентите да приготвят пилешкото месо вкъщи, което запазва здравословното у него и го прави страхотен източник на протеин.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg