10 положителни неща, които се случват в тялото след тренировка

3673
10 положителни неща, които се случват в тялото след тренировка

© pixabay.com

От повишаване на самооценката до взрив на креативното мислене – една спортна тренировка може да ви донесе удивителен диапазон от мигновени преимущества.

Ако все още се колебаете дали да подготвите сака за фитнес залата, предлагаме ви 10 плюса на еднократната тренировка.

1. Обща полза за тялото

Хората, които тренират ежедневно, получават умопомрачителни бонуси. Но какво се случва при еднократната тренировка? Има няколко физически и умствени преимущества, свързани с всеки тип упражнения, казва Мърфи Грант, асоцииран директор по спортна медицина към Университета на Канзас.

В зависимост от тренировката, ползите са различни. Някои подобряват ефективността на сърдечно-съдовата система, увеличават плътността на костната тъкан, ускоряват метаболизма и увеличават мускулната маса. Разбира се, горят и мазнините.

2. Подобряване на възприятието на собственото тяло

Положителната представа за тялото води до други плюсове – ставате по-уверени.

3. Подобрява функционирането на мозъка

Една тренировка влияе на физиологията на мозъка, казва докторът по философия и професор по невронни науки и психология в Нюйоркския университет Венди Сузуки.

4. Подобрява настроението

Редовните тренировки подобряват общото самочувствие и отношението към живота. Първата тренировка на пътечката за бягане е способна на чудеса. Изследвания с гризачи сочат, че един кръг упражнения повишава нивото на трите основни химически вещества: серотонин, допамин и норадреналин.  

5. По-малко стрес

Всички ние страдаме от прекалено много стрес в ежедневието си. Влиянието на спорта върху стреса е тема, която науката добре познава. Една тренировка провокира освобождаване на хормона на стреса – кортизол.

6. Профилактика и лечение на болести

Една „порция“ упражнения може да ви помогне да се защитите от ред заболявания. Тренировката подобрява функционирането на префронталната кора, което е от полза за хората, страдащи от когнитивни нарушения.

7. Повече творчески импулс

Творческото мислене може да бъде проблем, когато се намирате в напрегната атмосфера. Спортът е начин да решите проблема. Направете го част от деня си, за да бъдете творчески вдъхновени и готови да боравите с въображението си.

8. Не се престаравайте

Макар спортът да върви ръка за ръка с много положителни ефекти, не бива да се пренатоварвате.

Как да тренирате дори когато сте на пътВинаги има начин

9. Минусът на пропуснатата тренировка

Ако редовно тренирате по съставен график, можете да почувствате ефекта от пропускането на тренировка. Тялото се приспособява към физическите упражнения и започва да си ги иска.

10. Колкото повече тренирате, толкова повече получавате

Една тренировка е добро начало. Дългосрочният тренировъчен режим обаче е още по-обещаващ. Редовните упражнения не само спомагат за понижаване на нивото на стреса, но и предотвратяват остаряването на мозъка.   

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg