10 психологически хитрости за по-щастлив живот

17695
10 психологически хитрости за по-щастлив живот

Още Платон е казал, че тялото и съзнанието са взаимосвързани. Съвременните психолози предлагат малки хитрости, които позволяват да избегнем излишния стрес и да живеем максимално комфортно живота си.

1. Целеустремленост

Всеки един в живота си е взимал не е едно решение, след което мъчително е размишлявал дали е правилно или не. В такива моменти трябва да си спомните, че решението вече е взето. Действайте решително и не се хвърляйте в излишни безпокойства. Не се спирайте. Не се колебайте.

2. Дневни „затворени“ теми

Може да прозвучи странно, но това, което се е случило в миналото, и това, което може да се случи в бъдещето, трябва да са теми, които да не ви безпокоят днес. Не мислете за тях.

3. Стратегия за минимизация на вредите

Ако развитието на дадени събития не ви дава покой, попитайте се: „Кое е най-лошото, което може да се случи?“. След това си помислете какво може да направите, за да намалите щетите.

4. Спрете да увеличавате ефекта

Случва се човек да „потъва“ в негативни преживявания. Спрете да мислите за тях и нещата ще се подобрят.

5. Външни признаци за щастие

Човек не може директно да влияе на това как се чувства, но е способен да се тласне към промени – например как размишлява и действа. Ако някой почувства тъга или мъка, струва си да се усмихне и да започне да си пее весела мелодия.

6. Безвъзмездно добро

Когато хората правят добри постъпки, те често очакват в замяна благодарност. Ако очакванията не се оправдаят, това води до разочарование. Правете добро, без да очаквате нищо в замяна.

7. Уникалност

Гените на всеки човек са уникални. Въпреки това мнозина от нас биха искали да изглеждат иначе или да живеят по-добре. Да живеете чужд живот е просто безмислено. Осъзнайте своята уникалност.

8. Критика

Когато човек бива критикуван, това често означава, че прави нещо забележимо. Колкото по-подложени сте на критика, толкова по-влиятелни и важни ставате. Приемете това за комплимент.

21 научни факта, които ще ви мотивират да тренирате всеки денДори когато ужасно много ви привлича удобният диван

9. Почивка 

Учените са съгласни с това, че емоциите са най-разпространената причина за умора. Това работи и в обратна посока – умората провокира повече безпокойство и негативни емоции. Поради това е важно да си почивате.

10. Работно място

В живота има няколко големи източници на страдания. Един от тях е ежедневната работа, която човек презира. Разумно е да изберете професия, която да харесвате, но понякога нещата не стоят така.

Един от начините да направите работата си по-приятна и безгрижна е като станете по-организирани.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg