10 съвета за това как да се справяте с минимално количество сън

9450
10 съвета за това как да се справяте с минимално количество сън

Имате нужда да се наспите добре, за да можете да работите по-усърдно на следващия ден? Това все някога ще ви се случи, но междувремено: децата не са ви позволили да спите цяла нощ, въртите се в леглото до 4 часа през нощта, защото мислите за сметките, които имате да плащате, току-що сте приключили с някакъв проект и вече е 2 часа през нощта.

Без значение каква е причината, всички сме имали нощи, в които не можем да сме наспим. Какво обаче трябва да направи човек, когато алармата му звънне дразнещо сутринта?

Освен че трябва да приемете (умерена) доза кофеин, опитайте и следните 10 техники, за да можете да се справите с предизвикателствата на деня с минималното количество сън, което сте получили предната нощ.


1. Пийте много вода.

Човек се изморява, когато е обезводнен. Така че, колкото повече вода пием, толкова по-нащрек и будни се чувстваме. Освен това пиенето на вода налага доста почивки за посещение на тоалетната, което само по себе си ни кара да бъдем по-активни и да не заспиваме на бюрото.

Можете да добавите малко лимон във водата. Това би трябвало да ви ободри допълнително.

2. Раздвижете кръвта си.

Когато става въпрос за това да сме активни, една тренировка е страхотен начин за събуждане. Спортът повишава нивата на енергия и адреналина чрез кръвообращението и ускоряването на метаболизма. Тези промени би трябвало да ви помогнат да оцелеете през деня. Ако спортувате, това също така ще ви помага да спите по-добре нощем.

Ако нямате време за пълна тренировка, просто потичайте нагоре-надолу по стълбите или излезте на разходка по време на някоя от почивките ви.

3. Намалете обилните хранения.

Избягвайте да се храните обилно, както и бързите храни и приема на много въглехидрати. Този тип храни ще направят така, че да ви се доспи. Вместо това хапнете на няколко пъти, но по-леки неща, които съдържат повече протеини и най-вече храни, в които има тирозин.

Пълнозърнестите закуски, плодовете и зеленчуците, киселото мляко, пилешкото месо и рибата са примери за храни, които няма да ви приспят и ще ви държат нащрек.

Вижте още: Неочакваната съставка за успеха и как да получим повече от нея

4. Излизайте навън.

Слънчевата светлина ви помага да се борите със следобедното доспиване, защото увеличава нивата на витамините D и B в организма. Освен всичко това, слънчевата светлина в умерени количества подобрява настроението и подсилва имунната система, от което имате нужда, защото преди това сте я подложили на опасност, когато не сте се наспали добре.

Ако не можете да излезете навън, опитайте да поседите близо до прозорец. Свежият въздух и промяната на обстановката, които излизането навън осигурява, обаче са препоръчителни.

5. Вземете си студен душ.

Студеният душ стимулира тялото, а внезапният шок ще ви събуди. Разбира се, може да нямате възможност да си вземете студен душ няколко пъти през деня.

Ако сте на работа, наплискайте лицето си с вода или поставете кубчета лед на китките или на слепоочието си.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg