Освен икономическите индикатори и фондовата борса, които следят експертите, съществуват няколко прости ежедневни неща, които ни показват дали идват по-добри или по-лоши времена, пише финансовото издание Kiplinger.

В момента тези странни признаци вещаят подобряване на обстановката.

Вижте 10-те най-странни икономически индикатора:

Хората си поръчват десерти

В лоши времена хората не само ходят на ресторант по-рядко, но и когато го правят, поръчват предимно основни ястия и пестят от десерти, предястия и т.н.

В САЩ отчитат, че поръчките на десерти в заведенията отново се увеличават, което се приема като много добър знак. Същевременно Индексът на потребителското доверие се покачва до над 60 отново, докато през рецесията бе паднал до 25.

Търсенията в интернет

През юли 2010 бе пикът на търсенията от сорта на „помощи за безработни", „социални помощи" и др. Но те вече намаляват за сметка на развлекателни търсения.

Хората пият повече лате

Скъпите кафета, лате, мокачино, капучино и др. напитки са често давани за пример на разточителство и във времена на криза хората орязват първо разходите си за тях.

Фактът, че приходите на Starbucks се повишават с 9.5% през 2010, след като бяха паднали с 6% за 2009 свидетелства за това, че хората „развързват кесиите си".

Цените на картона за опаковъчни цели се увеличават

Почти всяка стока се опакова в кутия или кашон.

За това, когато цените им се повишат, това говори за повишено потребление.

Индексът Baltic Dry Index, който измерва цените на разходите за шипинг удари 22-годишно дъно през декември 2008. В момента той се увеличава, макар да е далеч от нивата преди рецесията.

Покачват се търсенията за трайни стоки (електроуреди, мебели и други с живота над 3 години).

Такситата имат повече клиенти

По време на криза, хората пестят от таксита и ползват градски транспорт или други начини на придвижване. В последните месеци обаче, такситата в САЩ отчитат повишено търсене. Покачват се и продажбите на коли.

Повече се играе голф

През 2010 броят на посещаващите голф-игрища спря да намалява и дори се увеличи на места. Щом на хората им се играе голф (това може да бъде скъпо удоволствие), значи са спокойни и удовлетворени, казват някои анализатори.

Увеличават се разкрасителните процедури

През 2010 броят на американците, подложили се на пластични операции, се увеличава с над 13 милиона пациенти. Изводът: щом имат пари за лифтинг, значи не са толкова зле.

Хазартът набира скорост

Дори комарджиите стават по-внимателни, когато икономиката е в рецесия.

През 2009 приходите на казината в САЩ са намалели с 10% от пика им през 2007.

През 2010 те леко се увеличиха и се очаква да покажат по-значителен ръст през 2011.

Повече разводи

През 2008 броят на разводите в САЩ е намалял с 37%, а през 2009 с цели 57%. През 2010 от асоциациите на адвокатите, които се занимават с бракоразводни дела отчитат завишаване на клиентите си.

Разводът в САЩ е скъпо удоволствие, особено за богатите и много двойки предпочитаха да „се изтърпят" някак си, отколкото да влязат в процедури на разделяна не имоти и изплащане на частта на другия партньор (което се налага от закона в много случаи за имоти).

Увеличават се продажбите на мъжко бельо

През 2009 продажбите на мъжко бельо са паднали с 2.5%. Това се обяснява с факта, че мъжете на отдават голямо значение на бельото си и когато трябва да пестят, това е едно от последните неща, за които се сещат. През 2010 продажбите започват да се стабилизират, което се тълкува така - щом мъжете дават пари за неща, които не са им толкова важни, значи разполагат с повече пари.