10-те най-мразени компании в САЩ

14414
10-те най-мразени компании в САЩ

За да бъде наистина мразена една компания, трябва да отчужди голям брой хора. Тя може да дразни потребителите с лошо обслужване, да разстройва служителите си с ниски заплати и да разочарова Уолстрийт с ниска доходност на акциите си. Малък брой компании успяват да направят и трите неща.

Сайтът 24/7 Wall Street е изготвил класация на най-мразените компании в САЩ.

От изданието са използвали редица показатели, свързани с обслужването на клиентите, удовлетворението на служителите и представяне на цената на акциите.


Ето и кои са 10-те най-мразени компании в САЩ, според класацията:

10. Comcast Corporation

Comcast получава изключително ниски оценки при удовлетворението на клиентите, както за интернет, така и за телевизионната си услуга. Според проучване на Zogby Analytics, компанията има второто най-лошо облсужване на клиентите в САЩ.

Компанията обяви в началото на миналата година, че планира да се слее с конкурентната Time Warner Cable. Потребителите бяха разгневени от вероятността за още по-малко конкуренция в индустрия, която вече е неприятелски настроена към тях.

9. Wal-Mart

Малко са компаниите, които получават по-ниски оценки от Wal-Mart по отношение на удовлетворението на клиентите.

Това е най-големият непубличен работодател в САЩ с приблизително 1.4 служители. Wal-Mart също така често е обвинявана, че плаща на с;лужителите си изключително ниски заплати. Това обяснява и лошите й оценки от служители на сайта Glassdoor.com.

В много отношения проблемите около Wal-Mart разкриват различаващите се мнения, които много американци имат по редица въпрос. Например, Walmart продава продуктите си на ниски цени в цялата страна, но често е обвинявана, че вреди на местните компании там, където отваря магазини.

8. Spirit Airlines Incorporated

Spirit Airlines предлага забележително неприятно изживяване в индустрия, която вече е известна с дългите си опашки, скенерите, скритите такси, изгубения багаж и забавянията. Услугите и удобствата, които са включени в цената на билета при другите компании, се продават отделни при Spirit.

Авиокомпанията таксува пътниците за ръчен багаж и за това, че си носят бутилирана вода. Въпреки това, според доклад на Bloomberg от 2014 г., общата цена на Spirit остава най-ниска.

Много от клиентите на Spirit изглежда са готови да жертват малко удобства, за да летят на по-ниска цена.

Борсовият символ на Spirit на NASDAQ е SAVE (пестя). Говорителят на Spirit Пол Бери споделя пред 24/7 Wall St.: “Нещо, което потребителите ни казват, че е най-важно, е цената. Ние се конкурираме по цената.”

Вижте още: CEO-тата с най-лоша репутация в САЩ

7. Sprint Corp

Sprint разочарова много клиенти от години. В шестте тримесечия до септември 2014 г. Sprint е изгубила близо 2.6 милиона абонати. В резултат на това много служители на компанията изгубиха работата си, след като Sprint закри около 2 000 работни места.

Близо 21% от клиентите на Sprint не са особено доволни от своя мобилен оператор.

През 2013 г. японската телекомуникационна компания SoftBank купи мажоритарен дял в Sprint за 22 млрд. долара. SoftBank искаше да слее Sprint с T-Mobile US, но се отказа, след като стана ясно, че регулаторните органи няма да позволят подобно нещо.

Инвеститорите също няма как да са доволни. Акции на Sprint поевтиняват наполовина за последните 12 месеца.

6. Uber

Бързоразрастващата се Uber бе една от най-обсъжданите компании на 2014 г. Малко компании обаче са пораждали толкова полемики, колкото Uber.

В някои случаи недоволството срещу компанията идваше от шофьори на таксита. Uber редовно се сблъскваше със съпротива от страна на регулаторните органи в САЩ и Европа.

Регулаторите в редица градове в САЩ, както и в страни като Франция, Холандия и Китай, забраниха практиката на Uber, която позволява на всеки с кола да работи като шофьор и да вози пътници. Компанията преустанови и дейността си в Испания заради съпротивата там.

Някоиот от шофьорите на Uber, както и нейно клиенти, също имаха доста оплаквания срещу компанията.

Действията на някои от ръководителите й също бяха критикувани. Миналия ноември един от шефовете в компанията заяви на журналистка от BuzzFeed, че следи колата й.

През същия месец друг шеф сподели пред редактор на BuzzFeed, че Uber трябва да започне да изнамира лична информация за представители на медиите, които критикуват компанията.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Alex
# 0
10:01 | 21 January 2015
Много правописни грешки в статията
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg