11 промени в кухнята, които ще ви помогнат да отслабнете

17038
11 промени в кухнята, които ще ви помогнат да отслабнете

В наше време не всеки е в състояние да се храни правилно - забързаният ритъм на живот налага свои собствени правила и много хора биха искали да се разделят с няколко килограма, но времето за спортни зали и джогинг, уви, все не е достатъчно. Въпреки това, има няколко начина да направите диетата си поне няколко идеи по-здравословна с някои промени в кухнята. Какви са те, разказват Марлене Шварц, заместник-директор на Центъра за хранителна политика и затлъстяването в Йейлския университет и Мери Стори, професор по епидемиология и обществено здраве в Университета на Минесота:

1. Преместете бисквитите.


Ако сте от хората, които трудно могат да се въздържат от покапването на нещо малко и калорично между храненията, скрийте изкушенията като бисквити, чипс, ядки. Преместете ги във висок шкаф – така те хем няма да са непрекъснато пред очите ви, хем ще имате време да премислите, докато успеете да ги достигнете.

2. Сложете купа с плодове на видно място.

Вместо чипс и бисквити, сложете на масата фруктиера с пресни плодове - това е много по-полезно."Редовната консумация на пресни плодове и зеленчуци ще обогати диетата ви с с важни витамини" - казва професор Шварц и добавя, че най-добре да се насочите към плодове, които се почистват бързо и не изискват готвене: ябълки, портокали, банани и грозде. Редовно зареждайте фруктиерата.

3. Използвайте кутии за храни.

Ако не можете да се стърпите между отделните хранения, пригответе няколко прозрачни кутии с нарязани плодове и зеленчуци. Поставете ги на най-видното място в хладилника и когато погледнете в търсене на нещо за ядене, ще видите първо тях. „Ние често сме склонни да залъжем глада си с първото, което се изпречи пред очите ни, така че нека това да са плодовете и зеленчуците“„ заявява проф. Шварц.

4. Организирайте пространството на хладилника.

Правилното позициониране на храна в хладилника ще ви предпази от крайностите в храната."Правилното поставяне на храна в хладилника ще бъде една добра визуална помощ" - казва Шварц. Поставете зеленчуците и плодовете не в най-долното чекмедже, а на най-достъпното място, на което не трябва да се навеждате. Леките и бързоразвалящи се храни също оставете на видно място – така няма да забравите за тях.

5. Пригответе си предварително няколко здравословни закуски.

Ако просто искате лека закуска в движение, можете да си купите или приготвите леки закуски с по-малко изкуствени добавки предварително. Нека има нарязани плодове и йогурти, които децата могат да хапнат, докато чакат основното хранене.

6. Направете кухнята си уютна.

Домашно приготвена храна е винаги за предпочитане пред ресторантската кухня и закупените полуготови продукти, така че се уверете, че вашата кухня е не само функционално, но и уютно място. Сложете например свещник и запалете няколко ароматни свещи в дългите зимни вечери, за да стоплите атмосферата. Купете си малко радио, което можете да слушате, докато готвите, без да се разсейвате.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg