Проведено неотдавна социологическо проучване по поръчка на международна петролна компания на българския пазар показва, че българинът е силно емоционално привързан към своя автомобил и гледа на него като на верен партньор в живота.

Нещо повече - 14 на сто от нашите мъже дори признават, че са влюбени в колата си, независимо дали става дума за оцелялата от соц-а трошка, която постоянно се нуждае от ремонт, или бляскавата лимузина, предизвикваща смесени чувства от завист и възхищение сред околните.

Повечето европейци възприемат автомобила като обикновено средство за придвижване, без което не може. Не така обаче стоят нещата с българските мъже.

Две трети от тях откровено заявяват, че обичат возилото си, че се гордеят с него и шофират с най-голямо удоволствие, сочи проучването. За разлика от времето преди демократичните промени, когато автомобилът се възприемаше по-скоро като лукс, през последните две десетилетия той се превърна в съвсем достъпно удобство.

В момента половината български семейства притежават поне една кола. Проблемът е, че повечето са стари или внос „втора ръка" от чужбина. Затова и доста често се развалят, а от цените на резервните части и услугите в сервиза на човек му се изправят косите! Нищо чудно, че мнозина предпочитат да запретнат ръкави и сами да ремонтират возилото си, разчитайки на собствената си сръчност и изобретателност. За да подкрепи привържениците на „направи си сам", бе лансирана национална кампания под наслов „Аз обичам колата си".

14 на сто от сънародниците ни признават, че поправянето на личния им автомобил е една от малкото им радости в живота. В същото време това е и повод за социални контакти на паркинга пред блока, тъй като винаги се намират услужливи съседи и приятели, готови да се притекат на помощ с полезни съвети.

Оказва се, че много често автомобилите са „по-изправни" от самите нас! Всеки четвърти шофьор в България води возилото си поне 2 пъти годишно на сервиз, сочи социологическото проучване. В същото време едва един на 10 български мъже признава, че е посетил лекарския кабинет.

И още нещо любопитно - голяма част от българите имат „усещането", че колата им е от мъжки или женски пол. Те смятат, че не само жената, но и колата се отличава със своя собствен характер и нрав. Затова често ще чуете шофьорите да се обръщат гальовно към автомобила си с нежни именца като Мерчана, Сиси, Пиджо, Фичо и пр.

Източник: БНР