14 причини да сте непрекъснато уморени

11648
14 причини да сте непрекъснато уморени

Липсата на сън не е единственото нещо, което изсмуква енергията ни. Малките неща, които правим (и не правим) могат да ни изтощят както психически, така и физически.

Експерти разкриват 14 лоши навика, които ни накарат да се чувстваме уморени плюс няколко прости начина, чрез които да върнем тонуса си обратно.

1. Пропускате тренировка, когато сте уморени

Пропускането на тренировка, за да пестите енергията си, всъщност работи срещу вас. Според проучване на Университета на Джорджия обездвижени, но иначе здрави възрастни, които са започнали да се упражняват леко три дни в седмицата, в продължение на най-малко 20 минути, се чувстват по-енергични след шест седмици.

Редовните физически упражнения увеличават силата и издръжливостта, подпомагат работата на сърдечно-съдовата система и доставят повече кислород и хранителни вещества на тъканите. Така че следващия път, когато сте изкушени да се отпуснете на дивана, поне се разходете - няма да съжалявате.

2. Не пиете достатъчно вода

Ако сте дори и леко дехидратирани – например 2% по-малко от нормалното, това оказва влияние върху нивата ви на енергия, според диетолога Гудсън.

Дехидратацията води до намаляване на обема на кръвта, което я прави по-гъста. Това пък изисква сърцето да я изпомпва по-малко ефективно, намалява се и скоростта, с която кислородът и хранителните вещества достигат до вашите мускули и органи.

За да изчислите вашите индивидуални нужди от вода, трябва да разделите теглото си на 40. Например – ако тежите 80 кг, имате нужда от 2 л вода на ден.

3. Не приемате достатъчно желязо

Недостигът на желязо може да ви остави с усещането, че сте муден, раздразнителен, слаб и не можете да се съсредоточите. "Това ви кара да се уморявате, защото по-малко кислород достига до мускулите и клетките", казва Гудсън.

Увеличете приема на желязо, за да намалите риска от анемия: заложете на постно говеждо месо, боб, тофу, яйца (включително жълтъка), тъмнозелени листни зеленчуци, ядки и фъстъчено масло, и ги добавете към храни с високо съдържание на витамин C (той подобрява усвояването на желязо, когато се консумират заедно), съветва диетологът.

Важно: недостигът на желязо може да се дължи на здравен проблем, така че ако изпитвате тези симптоми, трябва да посетите вашия лекар.

Топ 30 на най-здравословните храни за всички времена За да подобрите общото състояние на организма си, е задължително да включите поне част от тях в ежедневната си диета

 

4. Вие сте перфекционист

В стремежа си да бъдем перфектни - което, нека си го кажем, е невъзможно – вие работите повече и по-дълго, отколкото е необходимо, казва Ирина Левин, професор по психиатрия в Медицинския университет в Ню Йорк.

"Вие си поставяте цели, които са толкова нереалистични, че са трудни или невъзможни за постигане." Левин препоръчва да определите срок на работа по вашите проекти, като внимавате да не прекалявате с прекомерно дълга работа.

5. Правите от мухата слон

Ако приемате, че сте на път да ви уволнят всеки път, когато шефът ви вика на неочаквана среща или се страхувате да шофирате чужда кола, за да не катастрофирате, то вие сте виновни за песимизма и безпокойството си.

Това безпокойство може да ви парализира и да ви направи психически изтощени, казва Левин. Когато се хванете, че се отдавате на тези мисли, поемете дълбоко дъх и се запитайте колко е вероятно най-лошото наистина да се случи.

Разхождайте се на открито, медитирайте, спортувайте или споделете вашите притеснения с приятел – това може да ви помогне да се справите.

6. Пропускате закуската

Храната, която ядем, е гориво за тялото ни, а когато спим, то продължава да работи, изразходвайки вечерята. Така че, когато се събудите на сутринта, трябва да се заредите с енергия.

Ако не закусвате, изобщо не е странно, че се чувствате муден. За да поправите това, хапвайте сутрин пълнозърнести храни, протеини и здравословни мазнини. Добрите примери включват овесени ядки, плодове, яйца, пълнозърнест хляб и кисело мляко с ниско съдържание на мазнини.

7. Храните се нездравословно

Храните, пълни със захар и прости въглехидрати, се характеризират с висок гликемичен индекс (GI) - индикатор за това колко бързо въглехидратите увеличават нивата на кръвната захар.

Постоянните й пикове, последвани от рязък спад, причинят умора в течение на деня, казва Гудсън. Поддържайте кръвната захар стабилна чрез приема на чисти белтъчини, заедно с пълнозърнестни продукти на всяко хранене, съветва диетологът.

Добрият избор в случая включва пилешко месо (печено, не пържено) и кафяв ориз, сьомга и сладки картофи или салата с пиле и плодове.

Снимки: pixabay.com

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg