15 бизнес провала на знаменитости

7642
15 бизнес провала на знаменитости

През последните години, множество известни личности са се опитвали да разширят своята марка, като се осмелят да влязат в света на бизнеса. Комикът Уил Феръл постигна огромен успех със своя уебсайт FunnyorDie.com, а рапърът Шон Комс (Пи Диди) притежава дори няколко успешни бизнеса, включително собствен лейбъл, линия облекла, филмова компания и други. Но покрай тях има и много знаменитости, чийто опит да започнат бизнес се оказа провал:

Хълк Хоган

Бизнес: Pastamania

 

Въпреки че пропусна възможността да запише името си на гриловете George Forman , Хълк Хоган търсеше за възможност за бизнес, и за съжаление се спира на Pastamania, ресторант за бързо хранене в Mall of America. Клиентите получиха възможност да се угощават с паста Hulk-U и Hulk-а-Roos за по-малко от година, тъй като после ресторантът затвори. Хоган обаче не се отказа от това да бъде предприемач. Той създаде собствена енергийна напитка Hogan Energy и свърза името си линия на микровълнови фурни за хамбургери и сандвичи, наречена Hulkster Burgers.

Стивън Спилбърг

Бизнес: Ресторанти Dive!

 

Dive! е дело на режисьора Стивън Спилбърг и главния изпълнителен директор на Dreamworks Джефри Катценбърг и представляваше тематичен ресторант в неоново жълта подводница, в която посетителите бяха заобиколени от метални подиуми, манометри и столове с формата на торпедо. На всеки половин час, ресторантът симулираше "гмуркане" и из залата светваха червени сигнални светлини. След успеха на ресторанта в Лос Анджелис след откриването през 1994 г., през 1995 г. бе отворен и втори в Лас Вегас. Скоро обаче те омръзнаха на посетителите и през 1999 г. затвориха врати.

Ким Бейсинджър

Бизнес: Туризъм

 

През 1989 г. Ким Бейсинджър и група инвеститори похарчиха 20 млн. долара за покупката на малко градче в Джорджия с цел да го превърнат в атрактивна туристическа дестинация с филмови студия и кинофестивал. Проектът се провали и през 1993 г. актрисата продаде дела си за 1 млн. долара.

Арнолд Шварценегер, множество участници

Бизнес: Planet Hollywood

 

След успеха на веригата Hard Rock Café, главният изпълнителен директор Робърт Ърл създаде Planet Hollywood, в която инвестираха Арнолд Шварценегер, Брус Уилис, Силвестър Сталоун и много други актьори. След като не успя да излезе на печалба, веригата подава молба за защита от фалит през 1999 г. Вторият опит на компанията да поддържа бизнеса „на вода" също не се увенча с успех и тя потърси защита от кредиторите си втори път. През 2000 г. Шварценегер се оттегли от нея.

Кание Уест

Бизнес: Модната линия Pastelle

 

Уест стартира през 2009 г. модна линия, която просто нямаше шанс- два дни след като представи колекцията си в Интернет, Уест бе принуден да се раздели с бизнеса.

Натали Портман

Бизнес: Обувки

 

Натали Портман е застъпник за правата на животните и носи само дрехи и обувки, които не са направени от животински суровини. В началото на 2008 г. тя си сътрудничи с дизайнера Те Касан за линия обувки, направени без да вредят на животните. Няколко месеца по-късно магазинът затвори врати поради липса на продажби. Все пак 200 долара за чифт обувки си е много.

Сюзан Съмърс

Бизнес: Кухня Suzanne

 

В опит да "върне семейната вечеря" актрисата от „Стъпка по стъпка" стартира своя франчайз кухня в края на 2006 г. Тя позволяваше на клиентите да изберат сами съставките и да приготвят ястията си, а след това да си ги вземат за вкъщи. Бизнесът приключи през 2007 г. заради вътрешен конфликт между Съмърс и нейния бизнес партньор- бившия управител на КFC Джон И. Браун младши.

Бритни Спиърс

Бизнес: Ресторант Nyla

 

Кръстен на двете любими места на Бритни- Ню Йорк и Луизиана, ресторантът отвори врати през 2002 г. в Dylan Hotel, Манхатън. Той предлагаше ястия от южняшката кухня, както и неща като суши и пържени бамя с цени, вариращи от 16 до 26 долара. Ужасните отзиви, санкции от здравните власти и в крайна сметка- финансови проблеми, съсипаха бизнеса едва половин година след отварянето на заведението.

Ники Хилтън

Бизнес: Nicky-O-Hotels

 

Като наследница на семейство Хилтън, хотелиерството би трябвало да тече във вените на Ники Хилтън, но нейният катастрофален опит за стартиране на собствена хотелска верига доказва противното. Първата инициатива на младата Хилтън бе луксозен хотел с 94 стаи на Ocean Drive в Маями, а в последствие тя кроеше планове за Чикаго. Италианският моден дизайнер Роберто Кавали застана зад проектирането на апартаментите. Хотелът трябваше да бъде открит по време на Super Bowl 2007 в Маями и рекламираше пакети с нощувки от 1000 долара всяка, но така и не отвори врати. Той подаде молба за защита от фалит през 2007 г., а самата Хилтън бе съдена от инвеститора за нарушаване на предварителното споразумение.

Сестрите Крадашиян

Бизнес: Кредитни карти

 

През 2008 г. Ким, Клое и Кортни лансираха собствени предплатени кредитни карти, наречени Kardashian Kard. Сестрите заявяваха по това време, че са развълнувани да създадат свой собствен финансов продукт. Техните вълнения отслабнаха, след като защитници на потребителите се оплакаха от високите такси на картите, а сестрите бяха критикувани за това, че насочват продукта към младите. Те се оттеглиха от договора, твърдейки, че са били в неведение за високите разходи по картата.

Хайди Монтаг

Бизнес: Модна линия Heidiwood

 

Дрехите от модната линия Heidiwood на Хайди Монтаг се появиха през 2008 г. и се продаваха в магазините Anchor Blue на цени от 10 до 60 долара, но бързо бяха определени от критиците като „обикновени" и „невъзможни за носене". Седем месеца след старта веригата реши да не подновява договора си с Монтаг.

Клаудия Шифер, супермодели

Бизнес: Fashion Café

 

С надеждата, че кухнята ще им донесе повече успех от киното, Клаудия Шифер, Ел Макферсън, Наоми Кембъл и други супермодели откриха първото си кафене през 1995 г. в Ню Йорк. В него екрани показваха модни дефилета, а посетителите се разполагаха сред дрехи, обувки и модни аксесоари. Идеята да комбинират бургери с модели обаче не се хареса на клиентите и кафенето издържа едва три години.

Дженифър Лопес

Бизнес: Ресторант Madres, модна линия

 

В усилията си да подчертае своето пуерториканско наследство, Дженифър Лопес откри Madres през 2002 г. в Пасадена, Калифорния. Менюто бе фокусирано върху латиноамериканската храна с ястия на цена между 30 и 50 долара, любими на Дженифър от детството й. След бляскавото си откриване, ресторантът получи слаби отзиви и шест години по-късно на вратата му се появи табела „Затворено до ново известие".

Лопес има провал и в модната индустрия. Още преди да стане модерно звездите да имат свои модни линии, тя създаде JLO( 2003), JustSweet (2003) и Sweetface (2005). Макар линиите й да имаха успех, през 2007 г. с рецесията облеклата й станаха неизгодни и изчезнаха. Сега обаче певицата обяви, че се завръща в модата, заедно с магазините Kohl.

Ева Лонгория

Бизнес: Ресторант и нощен клуб Beso

 

През 2008 г. отчаяната съпруга и бизнес партньорът й- известният готвач Тод Инглиш, отвориха първия си ресторант в Холивуд и той пожъна голям успех. Това ги обнадежди за втори в Лас Вегас. Според The New York Daily News, вегаският Beso губила по 76 000 долара месечно и крайна сметка затвори с дългове от 5.7 млн. долара. Холивудският Beso обече работи и е успешен и досега.

Манди Мур

Бизнес: Модна линия Mblem

 

Манди Мур представи модната си линия Mblem през 2005 г., като се фокусира върху младите. Марката се продаваше навсякъде в големите магазини до 2009 г., когато певицата обяви, че иска да се съсредоточи върху музикалната си кариера. Слуховете обаче говорят за „творчески различния" с партньорите й.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Manoj
# 0
08:12 | 7 December 2012
Now we know who the siesnble one is here. Great post!
Митака
# 1
14:09 | 22 September 2011
Дрехите от модната линия Heidiwood на Хайди Монтаг се появиха през 2008 г. и се продаваха в магазините Anchor Blue на цени от 10 до 60 долара, но бързо бяха определени от критиците като „обикновени" и „невъзможни за носене". :))
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg