15 здравословни навика, които би трябвало вече да имате

17313
15 здравословни навика, които би трябвало вече да имате

Има навици, които подобряват съществено не само здравословното ни състояние, но и качеството ни на живот. Повечето от тях трябва да усвоим още в ранно детство.

Вижте списък с 15 здравословни навика, които не бива да пропускате да практикувате:

Консумирайте по-малко въглехидрати


Колкото по-малко въглехидрати консумирате, толкова по-добре. Когато тялото няма въглехидрати, то изгаря мазнините за енергия.

По-ниският прием на въглехидрати също намалява кръвната захар и кръвното налягане, спада и рискът от сърдечно-съдово заболявания.

Но това не значи, че трябва премахнете всички въглехидрати от менюто си. Ограничете ги до 40 грама на ден.

Повече упражнения

Физическата активност е важна не само за външния ни вид, но и за доброто ни здраве. Изследванията показват, че само един час умерени упражнения на седмица може да намали риска от сърдечна недостатъчност наполовина.

И не е задължително да се превръщате в маратонец. Бързото ходене или карането на велосипед само веднъж седмично също има положителен ефект.

По-малко седене

Това е доста очевидно: заседналият начин на живот може направо да опустоши здравето ви.

Времето, което прекарвате в седнало положение, увеличава риска от рак на дебелото черво, диабет, сърдечно-съдови заболявания и затлъстяване.

Ако не можете да избегнете работата в седнало положение, то тогава разхождайте се по пет минути на всеки час.

Правете повече секс

Да, сексът се смята за умерени упражнения. 25 минути секс се равнява на една дълга разходка.

Освен това оргазмите намаляват нивото на стреса и гонят депресията чрез освобождаване на някои хормони, като окситоцин.

Ако правите секс веднъж или два пъти седмично, увеличавате защитните сили на организма си към инфекции.

И въпреки че не бива да замествате редовните физически упражнения със секс, все пак може да го добавите към редовната си физическа активност.

Избягвайте стреса

За разлика от секса, стресът не е добър за вас. Той увеличава риска от инсулт с 59%.

Изследователите са установили, че възрастни хора с повишени нива на кортизол – хормонът на стреса, са по-податливи на сърдечно-съдови заболявания.

Така че е време да се отпуснете, да слушате тялото си и да защитите сърцето си. Намерете начин как да се освободите на стреса или сменете ежедневието си така, че той да има минимално присъствие в него.

Вижте още: Четири причини за стреса в офиса и как да се преборим с тях

Проверете нивата си на витамин D

Ако ви липсва така нареченият „витамин на слънчевата светлина“ - дали защото не прекарвате достатъчно време навън или не се храните правилно – това може да ви изложи на дълъг списък от здравословни проблеми, които включват слаби кости и сърдечни заболявания.

Според изследванията, хората с ниски нива на витамин D в кръвта са двойно по-застрашени от преждевременна смърт.

По време на слънчевите месеци да прекарвате време на чист въздух е достатъчно, за да си набавите витамин D. През зимата обаче трябва да наблегнете на яйцата и рибата или да го приемате като хранителна добавка.

Не яжте преработени червени меса

Да хапвате малко количество червено месо, при това непреработено, не е вредно за здравето ви. Но пакетираните деликатеси с червени меса ни носят сърдечно-съдови заболявания, диабет и рак.

Това не означава да не ядете червено месо изобщо. Трябва да го ограничите обаче до 1-2 пъти седмично.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg