Всяка голяма компания някога е представлявала малък бизнес. Всички знаят за гаражните дни на основателите на Microsoft и Apple, пише Business Insider.

"Трябва ви много страст за това, с което се занимавате, защото е толкова трудно," казва Стив Джобс. "Без страст, всеки разумен човек би се отказал."

В крайна сметка основаването на собствена компания е един от основните елементи на Американската мечта.

В САЩ малък бизнес се определя по общо като компания с 500 или по-малко служители, но това варира, според отделните индустрии.

Ето някои факти за малкия бизнес отвъд Океана по данни основно на Асоциацията на малкия бизнес в САЩ:

В САЩ има 28 млн. малки компании, които надхвърлят корпорациите в съотношение 1162 към 1

70% от малките компании в САЩ са собственост на и се управляват от един единствен човек

Малките компании дават работа на 57% от заетите в частния сектор на страната

Малките компании плащат 44% от заплатите в САЩ

Северозападните щати като Монтана и Уайоминг разчитат по-сериозно на малкия бизнес

77-те милиона души, които съставляват трудовата сила на малкия бизнес в САЩ, биха се наредили като 17-ата най-многолюдна държава в света, точно преди Иран

В САЩ отнема само 6 дни, за да започнеш собствен бизнес, в сравнение с 38 дни в Китай

Ето и колко отнема в някои други страни по света:

Нова Зеландия - 1 ден; Сингапур - 3 дена; Саудитска Арабия - 5 дена; САЩ - 6 дена; Великобритания и Ирландия - 13 дена; Индия - 30 дена; Китай - 38 дена.

В Индия струва шест пъти повече да започнеш собствен бизнес, отколкото в САЩ

Само 50% от малките компании в САЩ оцеляват до петата си година, въпреки че повечето (70%) достигат две години

Емигрантите съставляват 12.5% от собствениците на малки компании в САЩ

Ако малка компания не може да възстанови дейността си в рамките на 10 дена след природно бедствие, то тя вероятно няма да оцелее

Малките компании създават 13 пъти повече патенти на човек, в сравнение с големите

През 2009 г. на всеки 8 минути в САЩ е фалирала по една малка компания

Фалити на малки компании в САЩ в периода 2005-2009 г.:

2009 - 60 837

2008 - 43 546

2007 - 28 332

2006 - 19 696

2005 - 39 201

Фалитите на малки компании в САЩ достигат пик през 2009 г., но в момента са по-малко от фалитите на частни лица.

Една трета от малките компании разчитат на кредит, за да се финансират

Този дял е бил по-близо до 50% преди време. Броят на тези компании обаче намалява през последната година, тъй като „кредитните карти падат от първо на трето място в класацията на най-често използваните източници на финансиране на малкия бизнес," според Los Angeles Times.

Само 2% от малките бизнеси са на франчайз, повечето (54%) са базирани от вкъщи.

Между 60 и 80% от всички нови работни места се създават от малкия бизнес

"Този процент варира, когато някои компании се разраснат дотолкова, че вече са считани за големи и когато се създават нови малки компании. В периода 1999-2000 г., малките компании са отговорни за 75% от всички нови работни места, създадени в САЩ. До 2010 г. малкият бизнес създава три четвърти от нетните нови работни места в САЩ."

В Ню Йорк емигрантите съставляват 46% от самонаетите лицa