18 от най-подходящите за здравословна диета храни

13488
18 от най-подходящите за здравословна диета храни

Противно на общоприетото мнение, храната не е враг, когато става дума за отслабване. Експерти твърдят, че вместо да намалявате количеството на порциите, можете да наблегнете на храни като пресни плодове и зеленчуци, както и ядки и семена, които имат свойството да изгарят мазнините в телата ни.

Хапването на тези богати на хранителни вещества храни, когато се опитвате да отслабнете, ще премахне глада и ще ускори изгарянето на мазнини.

Вижте 18 храни, които изгарят мазнините от телата ни и ни помагат да отслабнем:

1. Пилешко и пуешко месо

Вие ще изгаряте повече калории, ако приемате повече протеини, а не въглехидрати. Пилешкото и пуешкото месо са отличници източници на здравословни протеини.

2. Кокос

Кокосът съдържа много полезни вещества, като мастни киселини, които не се съхраняват в организма, а се използват за производство на енергия.

По този начин, въпреки че е с високо съдържание на калории, той би могъл да ни помогне в процеса на отслабване. Важно е да се отбележи, че трябва да се консумира разумно - в малки дози.

Вижте още: Най-голямата грешка, когато решим да се храним здравословно

3. Риба

Въпреки че са мазни риби, не се отказвайте от риба тон и сьомгата, тъй като те активизират метаболизма и предизвикват чувство на ситост.

4. Зелен чай

Активната съставка на зеления чай - катехин, доказано ускорява метаболизма. Научните изследвания показват, че хората на диета, които пият зелен чай, губят повече килограми.

Пет чаши зелен чай могат да увеличат работата на метаболизма ви, който да изгаря с до 90 калории повече на ден.

5. Авокадо

Важно е да се има предвид, че едно авокадо може да съдържа 400 калории, като в същото време едно шоколадово десертче има 230 калории.

Очевидно обаче то има много повече ползи за здравето и включва мононенаситени мастни киселини, които са по-вероятно да бъдат използвани за бавно изгаряне на енергия, отколкото да се съхраняват като телесна мазнина.

И все пак, ако вие сте на диета, в която калориите са точно определени, хапвайте авокадо в умерени количества. Най-добре е да го ограничите до една четвърт на ден.

6. Зелени листни зеленчуци

Хапвайте тъмните листни зеленчуци, като спанак и броколи, които са богати на фибри.

Друга добра храна е кейлът, който е с ниско съдържание на калории, има нула мазнини и високо съдържание на фибри, което помага да се запази чувството на ситост.

7. Канела

Тази подправка подобрява метаболизма. Тя помага за предотвратяване на повишеното складиране на мазнини, което може да ви помогне да отслабнете.

8. Грейпфрут

Една чаша сок от грейпфрут на ден може да ви помогне да изгорите мазнините в тялото си, да ускори метаболизма ви, както и да намали апетита. Той също така предотвратява крампите поради съдържанието на хинин.

И още една добра новина - съдържа жизненоважни витамини и минерали.

9. Яйца

Витамин В12 в яйцата спомага за забързване на метаболизма. Яйцата съдържат почти всички витамини и минерали, от които се нуждаем ежедневно, както и висококачествени протеини.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg