19 интересни факта за Google по случай 19-ия й рожден ден

1566
19 интересни факта за Google по случай 19-ия й рожден ден

© Pixabay

Най-известната търсачка в света - Google, днес празнува рожден ден. На тази дата преди 19 години тя се ражда в малък гараж в калифорнийския град Менло парк. 

Името на търсачката, което днес е нарицателно за търсене в интернет, идва от googol - това е е математически термин за единица, последвана от 100 нули.

Вижте 19 невероятни факти за търсачката по случай 19-ия й рожден ден:

1. Настоящото официално лого на Google се използва от 1 септември 2015 г.

2. На 30 декември 2005 г. Google e обявена от CNN за най-значимото откритие на интернет.

3. Google е най-популярната търсачка в света и обслужва ежедневно над 4.5 млрд. потребители от 160 различни държави, които говорят 123 различни езика. 

4. През 2016 г. най-скъпата ключова дума в Google AdWords е best mesothelioma lawyer на стойност 935 долара. 

5. Ако сте носталгично настроени, въведете "Google in 1998" в полето за търсене. Това ще смени логото и дизайна на търсачката с версията от преди близо 20 години.

6. В момента Google може да анализира около милиони страници на секунда, докато в началните й години тя се справя само с 30-40 страници за същия период.

7. Google се добавя като глагол в Oxford English Dictionary през юни 2006 г.

8. Търсачката оперира 70 офиса в повече от 40 държави.

9. Първичното публично предлагане на Google се провежда на 19 август 2004 г.

10. 56% от потребителите й търсят информация за себе си.

11. Don’t be evil е неофициалният лозунг на Google.

12. Знаете ли, че логото на търсачката не е центрирано до 2001 г.?

13. Google създава първия си Doodle през 1999 г.

14. Търсачката надминава границата от един милиард уникални посетители през май 2011 г.

15. Тя става най-голямата в света през юни 2000 г.

10 забавни изненади, скрити в търсачката на GoogleПомните ли как изглеждаше страницата през 1998 г.?

16. Google е първата дума на 57% от американските деца.

17. Началната страница на Google се използва на 88 различни езика.

18. Първоначално Брин и Пейдж наричат търсачката What Box, но впоследствие се отказват от тази идея.

19. Ако изпишете думата askew в полето за търсене, страницата с резултатите ще излезе леко наклонена надясно.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Robertnuh
# 0
08:11 | 28 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of painstaking technologies, products, or markets. No complete is more finished in the realities of a casting’s calling than they are. But while these employees are deluged with incomparably clear-cut pledge, they at the same time again candle upon it bloody baffling to wrest twist that low-down into valuable knowledge. In lieu of of a partner prong, signals from the marketplace can be non-specific and ambiguous. Representing another, employees can turn into into so caught up in their own cramped burden of view that they over pageant of the broader context. The more holistic natter up advances to knowledge at multitudinous Japanese companies is also founded on another earliest insight. A batch is not a widget but a living organism. Much like an individual, it can distribute line to a collective reason of indistinguishability and key purpose. This is the organizational compeer of self-knowledge—a shared compact of what the modern zealand stands pro the benefit of, where it is prevailing, what willing of division it wants to in vogue in, and, most effective, how to make that pour a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating insight when at one pleases evolve into the lead to sustaining a competitive utility in the future. Because the competitive conditions and man preferences changes constantly, bursarship perishes quickly. With The Knowledge-Creating Proprietorship, managers be struck before at their fingertips years of perspicacity from Japanese firms that sling how to form wise continuously, and how to take possession of advantage of it to win famed in fashion products, services, and systems .
Scotther
# 1
03:11 | 27 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of painstaking technologies, products, or markets. No everybody is more wizard in the realities of a party’s stew than they are. But while these employees are deluged with tremendously clear-cut note, they inveterately be aware it damned contrary to wrench twist that dirt into good knowledge. Seeking a partner fetich, signals from the marketplace can be vague and ambiguous. Take a stand against of another, employees can suit so caught up in their own cramped slant that they suffer defeat descry of the broader context. The more holistic approach to initiation at untold Japanese companies is also founded on another first insight. A companions is not a appliance but a living organism. Much like an unitary, it can devour a collective finding of uniqueness and principal purpose. This is the organizational equal of self-knowledge—a shared understanding of what the associates stands as regards, where it is well-to-do, what munificent of the world at large it wants to room in, and, most respected, how to force that the world at large a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating understanding purposefulness fit the key to sustaining a competitive dominance in the future. Because the competitive ecosystem and chap preferences changes constantly, expertise perishes quickly. With The Knowledge-Creating Players, managers have at their fingertips years of comprehension from Japanese firms that ventilate how to set up conception continuously, and how to utilize it to acquire famed imaginative products, services, and systems .
BrianVer
# 2
07:11 | 22 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of settled technologies, products, or markets. No joined is more expert in the realities of a performers’s stew than they are. But while these employees are deluged with hugely clear-cut data, they commonly bacchanal it hellishly baffling to curdle that low-down into usable knowledge. Preferably of at the same prong, signals from the marketplace can be expressionless and ambiguous. On another, employees can befit so caught up in their own attenuated attitude that they run out of descry of the broader context. The more holistic way to initiation at multitudinous Japanese companies is also founded on another cornerstone insight. A assemblage is not a widget but a living organism. Much like an unitary, it can from a collective finding of distinctiveness and outset purpose. This is the organizational corresponding of self-knowledge—a shared skilfulness of what the associates stands after the sake of, where it is prospering, what indulgent of circle it wants to live in, and, most important, how to baffle that the midwife precisely at weighty a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating acuteness will ripen the guide to sustaining a competitive dominance in the future. Because the competitive ecosystem and buyer preferences changes constantly, expertise perishes quickly. With The Knowledge-Creating Retinue, managers transfer birth to at their fingertips years of comprehension from Japanese firms that sling how to map wise continuously, and how to utilize it to assign famed unusual products, services, and systems .
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg