23 храни, които НЕ съдържат калории

70168
23 храни, които НЕ съдържат калории

Зимата е това време на годината, в което често хапваме повече, отколкото е необходимо. Някои храни обаче, освен че ще ни заситят, ще ни гарантират, че няма да напълнеем от тях, защото съдържат т.нар „отрицателни калории“.

Това означава, че за тяхната консумация и смилане изразходваме повече калории, отколкото сме приели.

От кайсии и аспержи до чесън и грейпфрут - вижте от кои храни може да хапвате без угризение на съвестта.

1. Ябълки – 47 кал/ 100 гр

Освен че „пази доктора далеч“, този вкусен плод съдържа витамини С и А, които помагат и за здраво сърце.

2. Кайсии – 12 калории на плод



Консумацията им помага за намаляване на риска от инфаркт, освен това са пълни с витамин С, диетични фибри и минерали.

3. Аспержи – 6 калории на стръкче

Пълни са с антиоксиданти, съдържат много важни витамини, като А, С, Е и К, заедно с много фибри.

4. Червено цвекло – 36 кал/ 100 гр

Цвеклото е добър източник на желязо, фолиати и антиоксиданти. То помага за понижение на кръвното налягане, увеличава на ефективността при тренировки и помага за предотвратяване на деменцията.

5. Броколи - 33 кал/ 100 гр

Броколито са отличен източник на витамини К и С, а също така имат много калий и фибри, съдържат и антиоксиданти.

6. Карфиол - 3 кал на цветче

Една порция от карфиол съдържа 77% от дневната препоръчителна доза витамин С за възрастен човек.

7. Целина – 2 кал на пръчка

Този зеленчук има най-вече вода, ето защо ще изгорите повече калории, само докато го ядете.

8. Боровинки – 15 кал/ 100 гр

Тези червени плодове са друг чудесен източник на витамин С, както и фибри, манган и изобилие от антиоксиданти.

9. Кресон - 4 кал на шепа

Кресонът се смята, че има лечебни свойства. Той съдържа особено високи нива на витамин К - важен за здравето на костите и витамин А – за здравето на очите. Той има също така глюкозинолат - съединения, което е установено, че има противоракови свойства.

10. Краставица – 6 калории на парче

Този зеленчук е най-вече вода, затова помага за изчистване на токсините от организма, твърдят здравни експерти. Той също така ви държи хидратирани и помага за поддържане здравето на очите и сърцето.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Аптекарят
# 0
15:09 | 25 September 2019
Изключително тъпо формулирано писание. Това, очевидно, са храни, които съдържат МАЛКО калории, но НЕ И НИКАКВИ. Мерните единици, чрез които може да се направи сравнение между отделните продукти, са под всякаква критика - стръкче, плод, половин плод, парче и т.н. Една ягода може да тежи 10 грама, но може и 40 гр., т.е да има и 4 пъти повече калории. Мерилото е ккал на 100 грама, не е трудно, нали?!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg