5 причини да пропуснете закуската

7194
5 причини да пропуснете закуската

Постоянно ни натякват колко важно е да закусваме сутрин и че дори да не сме гладни, е добре да хапнем нещо. Има обаче хора, които просто не обичат да закусват.

И не го правят, а се чувстват добре. Те не усещат глад до обяд, не се тъпчат с джънк храни в 10-11 ч. и усещат лекота в стомаха си.

За други обаче порция яйца с филийка или мляко с овесени ядки е мантра и каквото и да става, не издържат, без да "заредят" сутрин.

И двете страни си имат своите мотиви и разбирания, но къде е истината?

"Много хора, които пропускат закуска или практикуват фастинг, са не по-малко здрави", казва д-р Джон Берарди, съосновател на Precision Nutrition.

По думите му, ако предпочитате да закусите и да имате няколко малки хранения през деня, е важно да се придържате към здравословни закуски.

Ако решите да прескочите първото хранене, ползите са няколко -  от евентуална загуба на няколко килограма до увеличаване на нивото на хормона на младостта. „Освен това метаболизмът ви няма да пострада“, твърди Берарди.

Тези 10 грешки на закуска ви правят дебелиИли как саботирате диетата си

Той дава и пет причини да пропуснете закуската:

1. Тя няма да ви помогне да засилите метаболизма. Идеята, че метаболизмът се забавя радикално заради пропуснато хранене не е точна. Количеството на калориите, които приемате, и съставът на тези калории - белтъчини, въглехидрати и мазнини - всъщност влияят на метаболизма.

2. Може да доведе до по-нисък калориен прием. Ако пропуснете закуската, можете да ядете по-малко, но по-големи ястия, които започват от по-късно през деня, отколкото 6 по-малки хранения през целия ден. Това може да понижи общия калориен прием за деня и съответно да доведе до загуба на тегло.

3. Периодичното гладуване (фастинг) помага за балансиране на кръвната захар и за по-лесното изгаряне на мазнини.

4. Пропускането може да помогне да намалите общия прием на въглехидрати за деня. Повечето от закуските са пълни с такива - ядем твърде много рафинирани въглехидрати, твърде малко протеин и твърде много мазнини. Така че, прескачайки закуската, елиминирате и обичайните храни с високо съдържание на въглехидрати - тост, овесени ядки, зърнени храни, палачинки.

5. Тонизира ви. Както вече казахме, някои хора предпочитат да пият кафе или чай с лимон, вместо да се хранят и това ги прави по-жизнеспособни и концентрирани.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg