6 вкусни двойки храни, които не бива никога да комбинирате

22499
6 вкусни двойки храни, които не бива никога да комбинирате

Някои храни се комбинират идеално помежду си. Техните химични съединения се сливат, за да създадат здравословна, красива и вкусна симбиоза.

Други комбинации обаче често ни оставят с подут корем, високи нива на кръвната захар и забавено усвояване на важни хранителни вещества.

Ето шест подобни двойки, които трябва да избягвате, ако искате да се чувствате добре:


Чай + мляко

Черният чай е богат на антиоксиданти, които работят за намаляване на възпаленията, което е свързано с много хронични заболявания, включително сърдечно-съдови болести и диабет", казва Алиса Рамзи, говорител на Академията по хранене и диететика.

Дори и капка мляко в чащата ви означава, че ползите от черния чай вече са изчезнали. "Млечните протеини се свързват с антиоксидантите в чая и не им позволяват да бъдат абсорбирани", обяснява тя.

Нещо повече, млякото дори не носи калций за организма в тази ситуация. "Кофеинът в чая може да намали абсорбцията на калций", казва Рейчъл Мелцер Уорън, автор на The Smart Girl's Guide to Going Vegetarian.

"Ако наистина искате да подобрите здравословните качества на чая си, изстискайте малко лимон в него, вместо да слагате мляко. Той ще увеличи количеството на антиоксиданти, които тялото ви може да поеме."

Бял хляб + конфитюр

"Простите въглехидрати водят до скок на кръвната захар", казва Лиз Уейнанди, диетолог в Ohio State University Medical Center Wexner.

Комбинирайте два от тях – като например бял хляб и конфитюр или сода и пържени картофи - и имате рецепта за бедствие.

"Кръвната ви захар се покачва бързо и тялото ви трябва да работи много усилено, за да я свали чрез освобождаване на инсулин от панкреаса," обяснява Уейнанди.

След като вашата енергия и настроение ще ударят дъното, оставяйки ви уморен и раздразнен.

"В дългосрочен план този процес може в крайна сметка да навреди на панкреаса и да се създаде инсулинова резистентност и диабет", добавя експертът.

Умна идея: смененете рафинираните въглехидрати с богати на фибри пълнозърнести храни, които помагат да се забави храносмилането и контролират нивата на кръвната ви захар.

Вижте още: Три зеленчука, които могат да ви убият

Салата + без мазнини

"Когато избягвате подправянето с мазнини на салатата си, можете да поставите бариера на усвояването на част от хранителните вещества в нея", казва Рейчъл Уорън.

Резултатите от проучвания сочат, че каротеноидите - растителни пигменти, свързани с намаляване на риска от рак, сърдечно-съдови заболявания, както и дегенерация на макулата - се абсорбират по-лесно, когато се приемат заедно с мазнини.

Така че сложете на салатата си зехтин, за да извлечете максимално много ползи за здравето си.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg