7 храни, които нутриционистите никога няма да ядат

10497
7 храни, които нутриционистите никога няма да ядат

Оризови бисквити

През 80-те и 90-те години те се смятаха за диетични заради ниското съдържание на мазнини, но не бъдете лекомислени.

Техният гликемичен индекс е 91 (чистата глюкоза е 100), което ги прави богат източник на въглехидрати и водят до повишаване на кръвната захар. А това определено не е добре, ако искате да отслабнете.

Нискомаслен дресинг за салата

Те са идеален пример за добра/лоша храна. Салатеният дресинг е комбинация от оцет (който помага за контролиране на кръвната захар) и растителни масла (пълни с есенциални мастни киселини и понякога антиоксиданти).

Въпреки това, необяснимият страх от хранителните мазнини принуди много компании да се забъркат с тази „перфектна“ смес. Получените в резултат на това нискомаслени дресинги са пълни със захар и сироп от царевица с високо съдържание на фруктоза, емулгиращи агенти и други тайни, за да бъдат толкова вкусни.

Сейтан

Той идва от Азия и е обикновен заместител на месото във вегетариански ястия. За разлика от много месни заместители, сейтанът не е извлечен от соя, а е направен изцяло от пшеничен глутен.

Последният е силно алергенен протеин, който естествено се среща само в малки количества при продукти от пшеница. Въпреки че няма проучвания, свързващи приема на сейтан с повишеното разпространение на алергии или непоносимост към глутен, бъдете внимателни при консумацията му.

Акула

Съотношението риск/полза от ядене на риба (ползите от омега-3 мазнини спрямо риска от живачно натравяне) обикновено се пада в полза на омега-3 мазнините и техните предимства за здравето. Акулата е едно от изключенията.

Въпреки че съдържанието на омега-3 мазнини е подобно на рибата тон, акулата съдържа почти три пъти по-голямо количество живак. Сьомгата е най-добрият избор за набавяне на омега-3 мазнини, като същевременно рисковете от живачен прием са минимални.

Рафинирани и преработени зърнени храни

За съжаление, това не изключва по-голямата част от въглехидратите, които се намират по рафтовете на супермаркетите. Такива са рафинираните и прерабогатени храни, като някои зърнени закуски, тестени изделия и оризови продукти, в които естествено срещащите се влакна, витамини и минерали са премахнати.

Компаниите след това заменят фибрите със синтетичните варианти на витамини и минерали, които първоначално са били отстранени.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg