7 храни, които подобряват сърдечното здраве

9415
7 храни, които подобряват сърдечното здраве

© Pixabay.com

Можете да доживеете до дълбоки старини с няколко ежедневни храни, които ще запазят сърцето ви здраво, твърдят експерти. Макар че упражненията също са важни, консумирането на тези седем храни помага за предотвратяване на сърдечно заболяване и подобрява общото здраве, пише Daily Mail.

От тиквено семе до зелен чай - това са храните и напитките, които трябва да приемате всеки ден.

1. Пълнозърнест хляб

Замяната на белия хляб с пълнозърнест може да намали значително риска от коронарна болест на сърцето и инсулт, считат експерти. Рафинираното брашно елиминира много от ползите за здравето, които съдържа пълнозърнестият хляб, допълват те.

2. Ядки

Ядките съдържат високо количество мазнини, но мононенаситените мазнини подобряват сърдечното здраве. Изследвания установиха, че ежедневната консумация на една порция ядки намалява риска от коронарна болест на сърцето. Този ефект е особено изразен, ако ядките заменят закуските, богати на захар, наситени мазнини и трансмазнини.

3. Шоколад

Изследвания показаха, че хора, които редовно приемат 20 грама или две блокчета черен шоколад от 70%, подобряват значително кръвообръщението си. Но не се наблюдава подобрение при хората, които консумират „обработен“ шоколад, който съдържа много малко какаова паста.

Десетте най-добри храни и напитки за стимулиране на мозъка Кафето и шоколадът също са сред тях

Здравословните свойства на черния шоколад се свързват с полифенолите, които се съдържат в тях. Те подобряват кръвообръщението и намаляват натрупването на тромбоцити, а това подобрява сърдечното здраве.

4. Авокадо

То е богато на витамин В, особено В5, който е важен за сърдечното здраве. Кремообразната му текстура помага за намаляване на усещането за глад, а високото съдържание на мононенаситени мазнини и протеини също съдейства за укротяването на глада.

5. Омега - 3 мастни киселини

Омега-3 мастните киселини могат да дойдат от морски дарове, животински и растителни източници, но независимо от произхода им, те подобряват значително сърдечното здраве. Трябва да опитате да включите омега-3 от всички тези източници като част от балансираната си диета.

6. Тиквени семки

Те са с високо съдържание на магнезий, който успокоява стреса и е добър за сърдечното здраве, тъй като нивата на стрес могат да се отразят сериозно на сърцето.
Семената съдържат също високо количество протеини и здравословни мазнини, намаляват усещането за глад и помагат да сваляне на килограми.

7. Зелен чай

Неотдавнашно изследване установи, че пиенето на зелен чай подобрява бързо функционирането на ендотелните клетки. Ендотелната дисфункция води до удебеляване на стените на артериите, което може да причини сърдечно заболяване.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 711.640 -0.41%
  • BGREIT 114.490 0.09%
  • BGTR30 543.830 -0.37%
  • BGBX40 134.050 -0.33%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1676 1.1677
  • GBP/USD 1.3065 1.3067
  • USD/JPY 111.2740 111.2880
  • USD/CHF 0.9649 0.9651
  • USD/CAD 1.2552 1.2553
  • AUD/USD 0.7967 0.7969
  • USD/BGN 1.6749 1.6752
Ask Bid
  • DOW JONES 21795.36 21799.36
  • S&P500 2475.26 2475.76
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5177.85 5179.85
  • DAX 12194.54 12196.54
  • FTSE 100 7441.71 7443.21
  • ПЕТРОЛ 48.64 48.69
  • ЗЛАТО 1258.73 1259.23
  • СРЕБРО 16.55 16.59

Видео