7 неща, които да не ядете преди голямо събитие

7252
7 неща, които да не ядете преди голямо събитие

Когато имате голяма презентация, важно събитие или стресова ситуация, като например интервю за работа, това, което ядете, може да провали мероприятието. Чували ли сте някога, че яденето на боклуци ви кара да се чувствате като боклук?

Това не е клише. Когато не се заредим с правилната храна, нашата енергия, настроение и фокус няма да са на ниво. Защото зад успеха може да стои и това какво сте закусили или обядвали.

Ето няколко храни, които е добре, и няколко, които не е препоръчително да консумирате, ако ви предстои нещо важно.

Защо храната има значение

Едно балансирано хранене може да ни помогне да запазим стабилни нивата на кръвната захар. Как?

Въглехидратите (зърна, плодове, нишестени зеленчуци, лактоза и др.) повишават кръвната ни захар, а протеините и мазнините помагат да се намали разграждането на въглехидратите чрез забавяне на храносмилането, което помага на кръвната захар да остане стабилна за по-дълго време. Фибрите (намират се в боб, пълнозърнести храни, зеленчуци, плодове, ядки и др.) помагат за по-доброто храносмилане.

Когато ядете храна, която осигурява комбинация от протеини, мазнини и въглехидрати (в идеалния случай въглехидрати с по-високо съдържание на фибри, като боб, сладки картофи и пълнозърнести храни, за разлика от тези с бяло брашно, захар) вие давате най-доброто за себе си и ще се чувствате добре.

Не яжте: бонбони 

Вероятно сте чували това милион пъти, но яденето на високовъглехидратна храна, като бонбони, може да се превърне в катастрофа за тялото ви. Това, което се случва, е, че то започва да работи за бързо смилане на въглехидратите (захарта), което предизвиква остър инсулинов скок. В рамките на един час той пада рязко и ще усетите умора. Ефектът е още по-зле, когато ядете бонбони на празен стомах.

Може би знаете, че тъмният шоколад притежава някои мозъчни стимуланти и повишава нивото на хормона, който регулира настроението -  серотонин, а освен това има и антиоксидантни ползи, но това не замества балансирано хранене.

Ако искате шоколад, най-добре е да хапнете малко количество (едно-две блокчета) след балансирано хранене или в контекста на лека закуска.

Какво похапва кралица Елизабет II на закуска, обяд и вечеря?Менюто й е по-обикновено, отколкото очаквате

Понички, мъфини, пасти

Яденето на сладка и тестена закуска е удар както за тялото, така и за мозъка ви. Вие му давате много въглехидрати, но къде остават протеините и някои важни мазнини. Затова, ако ви се яде кроасан, вземете обикновен и добавете капучино за допълнителни белтъчини.

Сладки зърнени култури с обезмаслено мляко

 Много хора правят тази грешка - здравословна зърнена култура с обезмаслено мляко или бадемово мляко. Какъв е проблемът? Много здравословни зърнени храни тайно са пълни със захар (понякога се маскират под други имена, които звучат по-естествено, като "сироп от кафяв ориз" или "сок от тръстика"), което може да причини поражения върху енергийните ни нива.

Обезмасленото мляко може да звучи добродетелно, но въпреки че има някакъв протеин, то не е най-доброто решение. Без каквато и да е мазнина, не сте в състояние да усвоите ефективно мазнините и разтворимите хранителни вещества във вашата храна.

Бадемовото мляко е още по-лошо (дори и неподсладените сортове), тъй като липсва и протеин. Изберете 2% мляко или вземете растително с протеин. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg