7 ядки, които е добре да ядете, и 5, които да избягвате

71183
7 ядки, които е добре да ядете, и 5, които да избягвате

Ако търсите здравословна закуска, ядките може би са един от най-добрите варианти за това.

Но вместо да миксирате много видове и да купувате безразборно, вижте кои са най-полезните и кои е добре да избягвате.

Яжте: Бразилски орех

Бразилските орехи са много полезни и според Световния фонд за дивата природа, те са високо ценени сред амазонските народи заради тяхната хранителна стойност.

Те са с високо съдържание на протеини, въглехидрати и добри мазнини. Бразилските орехови дървета са сред най-високите дървета в Амазонка и всеки от плодовете им съдържа до 24 семена - това са бразилските ядки.

Яжте: Жълъди

Невероятно, но всъщност жълъдът става за ядене. Подготовката им обаче е доста трудна. Трябва да счупите ядката и да я накиснете, за да премахнете горчивите и токсични танини.

Жълъдите са годни за консумация, след като станат кафяви. Те са богати на протеини, здравословни мазнини и хранителни вещества, като витамин С, калций и фосфор. Доказано е, че те спомагат за балансирането на нивата на кръвната захар.

Яли сте кашу. Но със сигурност не знаете как растеОказва се, че всяка от ядките (които всъщност са семена) расте, прикрепена към „фалшив“ плод, наречен кашу-ябълка

Яжте: Лешници

Ако не обичате нищо повече от бисквити с пълнеж от лешници, имате късмет. Те са невероятно полезни за вас, тъй като са богати на витамини А и Б. Лешници имат здравословна доза диетични фибри и също така помагат да се повиши добрият холестерол, като понижават лошия.

Яжте: Орехи

Орехите са една от ядките, за която не трябва да се сещаме само по време на празници. Те са богати на витамин Е и здравословни мазнини, което помага за поддържането на добро здравословно състояние на сърцето, но някои проучвания доказват, че ако ги добавите към диетата ви, това може да намали риска от сърдечен удар с до 51%.

Орехите също ще ви помогнат да предотвратите депресия - съдържат омега-3 масла, за които се установява, че повишават нивата на серотонин в мозъка. Те имат огромно количество антиоксиданти - повече от това, което бихте получили от всяка друга храна.

Яжте: Шамфъстък

Човечеството яде шамфъстъци от зората на нашето време и има една причина за това: те са с високо съдържание на протеини и фибри, а една порция ще ви даде същото количество калий, което ще получите от един банан.

Те идеални, ако пазите нискокалорична диета. Една порция шамфъстък е 160 калории, но тя съдържа цели 49 ядки.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

hash
# 0
14:10 | 12 October 2017
ГЛУПОСТИ!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 670.280 0.00%
  • BGREIT 115.130 0.00%
  • BGTR30 546.660 0.00%
  • BGBX40 131.310 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1793 1.1794
  • GBP/USD 1.3251 1.3253
  • USD/JPY 112.1200 112.1340
  • USD/CHF 0.9753 0.9755
  • USD/CAD 1.2515 1.2516
  • AUD/USD 0.7854 0.7855
  • USD/BGN 1.6583 1.6586
Ask Bid
  • DOW JONES 22958.73 22962.73
  • S&P500 2557.34 2557.84
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5362.66 5364.66
  • DAX 13005.39 13007.39
  • FTSE 100 7535.42 7536.92
  • ПЕТРОЛ 52.12 52.17
  • ЗЛАТО 1295.52 1296.02
  • СРЕБРО 17.23 17.26

Видео