8 ключови промени, които трябва да направите в зимната диета

6055
8 ключови промени, които трябва да направите в зимната диета

Зимата не е само Коледа и празници, но и студено време, настинки, а за някои - и началото на сезонно афективно разстройство.

Но храната е голяма сила и чрез променянето на диетата си можем действително да помогнем и да се противопоставим на много от отрицателните въздействия, които зимата има върху тялото ни.

Ето някои от храните, които е добре да консумирате по това време на годината:

1. Червени чушки

Витамин С е известен с това, че намалява умората, като същевременно укрепва имунната система, което е жизненоважно по време на по-студените месеци. Цитрусовите плодове обикновено се приемат като храна, която е най-богата на витамин С и са ефективни за борба с настинките.

Червените чушки обаче съдържат над три пъти повече витамин С от портокалите и са далеч по-ефективни .

Те също съдържат фитохимикали и каротеноиди (които им придават пигмента) - по-специално бета-каротин, който има антиоксидантни и противовъзпалителни свойства.

2. Пушена сьомга

Един от основните недостатъци на студеното време е ефектът, който има върху кожата ни, но яденето на пушена сьомга може да помогне за това. Освен необходимите за сърцето, здравето на мозъка и очите, мастните киселини Омега-3 и Омега-6, намиращи се в пушената сьомга, играят съществена роля за структурата и външния вид на кожата.

Мастните киселини са включени в клетъчните мембрани в епидермиса (горния слой на кожата) и образуват матрица около клетките, помагайки да се запази бариерната функция на кожата и да се предотврати загубата на влага през зимните месеци.

3. Гъби

Гъбите са чудесно допълнение към зимната диета заради антивирусните и антибактериални свойства, които притежават. Те са изключителен източник на витамин D, който помага да се увеличи имунитетът.

Гъбите осигуряват редица важни хранителни вещества, като селен, който е антиоксидант, както и ниацин, калиева мед и фосфор. Освен това те са богати на протеини, витамин С и желязо. 

6 храни, които ни държат слабиЯжте и отслабвайте

4. Сирене

Подобно на витамин С, витамин D също е жизненоважна част от всяка зимна диета. Той помага за справяне с депресията, играе решаваща роля при превенцията на заболяванията и поддържането на оптимално здраве, а дефицитът запазва част от мозъка - хипоталамуса - от работа, която от своя страна може да ни накара да се чувстваме сънливи, летаргични и демотивирани.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...