9 факта за хаштага, които не знаете

1607
9 факта за хаштага, които не знаете

Хаштагът се превърна в феномен за маркиране в повечето, ако не във всички, социални медийни платформи.

Откъде дойде обаче този символ и как се превърна в ежедневен термин?

Ето 9 факта за хаштага, които не знаете:

Хаштагът е използван за първи път онлайн на 23 август 2007 г.


Крис Месина първо създава използването на хаштага, за да следи разговорите в Twitter. Той предлага концепцията на Twitter, но идеята не е приета. Така Месина започва да го използва независимо, за да види дали може да наложи тенденция. Все пак Twitter го приема и хаштагът става това, което е днес. Първият хаштаг на Месина е #barcamp.

Хаштагът се използва за означаване на число или паунд (lb)

„Хаштагът“ се свързва със знака „паунд“ в САЩ. Латинското наименование за килограми е „libra pondo“, а през 14-и век терминът става съкратен до lb. В края на 1800-те години на миналия век пишещата машина Blickensderfer модел 5 обяснява в ръководството си, че символът „#“ може да се използва за обозначаване на тегло на паунд, тъй като няма бутон lb.

Ръководството пише, че ако „#“ е поставено пред дума, това се отнася за число. Но ако „#“ е поставено след дума, това се отнася за теглото на килограм. Така е поставено началото на „#“, използвано за представяне на теглото и числата.

Не можете да патентовате хаштаг

Някои хора се чудят защо Месина не е патентовал хаштага, тъй като той може да бъде милионер. Отговорът е, че не може. Въпреки че той няма интерес да го прави, това не е възможно. Можете да патентовате само дизайн, изобретение, процес или машина.

Концепцията за хаштаг или самите хаштагове не попадат в никакви квалифициращи категории. Единственият начин да притежавате хаштаг е да бъде търговска марка.

Функция, наречена „hashflag“, беше въведена през 2010 г.

Twitter използва „hashflags“ покрай Световното първенство по футбол през 2010 г. в Южна Африка. Това беше временна функция по време на Световното първенство, но поради успеха си Twitter въведе отново хашфлаговете през 2014 г. за Световното първенство в Бразилия. Системата работи, като позволява на потребителите да туитват трибуквения код на държавата на 32-те конкурентни държави.

След като бъде въведено в хаштага, то ще бъде заменено със знамето на конкретната държава.

Хаштаговете са толкова популярни, че се появяват в нашата храна

През 2014 г. храната Bird's Eye създаде нова серия „маштаг“ - актуализирана вариация на известните им усмихнати лица, които смятаха, че ще привлекат поколението на социалните медии. Хрупкавите картофени форми включваха хаштаг и различни други символи, свързани със социалните медии.

Hashtag е в речника на Оксфорд

През юни 2014 г. думата „хаштаг“ беше добавена към речника на Оксфорд. Той е етикетиран в Оксфордския речник със следното описание: „Дума или фраза със символа # пред нея, използвана в уебсайтове и приложения на социалните медии, така че да можете да търсите всички съобщения с една и съща тема.“

#Thedress се превърна в вирусно явление в интернет през 2015 г.

На 26 февруари 2015 г. Кейтлин Макнийл публикува снимка на роклята в своя Tumblr и попита дали роклята е синя и черна или бяла и златиста след спор на сватбата на нейния приятел.

Публикацията стана сензация за една нощ и публикацията получава около 14 000 гледания в секунда. Световната дискусия започна да се появява в други социални медийни платформи, като Twitter, където хората започнват да използват хаштагове до изображението.

#blueandblack и #whiteandgold станаха начин да кажете как видяхте #роклята.

#TwitterBestFandom е туитван 60 055 339 пъти за 24 часа

На 17 март 2019 г. #TwitterBestFandom чупи световен рекорд за най-използвания хаштаг в Twitter за 24 часа. За 24 часа между 16 и 17 март #TwitterBestFandom е използван, за да позволи на широката публика да гласува на 14-ите годишни награди на Soompi.

Наградите на Soompi отбелязват най-доброто в корейската телевизия, музика и развлечения. Феновете са поканени да гласуват с помощта на хаштага заедно с любимата си игра.

Най-използваният хаштаг за 2021 г. в Instagram е #love

2021 е годината, в която светът започна да се връща към нормалното. Въпреки че има популярни хaштагове, свързани със световни събития, най-използваният хaштаг на годината е #love. 

#Love се използва за показване на любов към приятели, семейство, колеги, индустрии и бизнеси, за които ни е грижа. Може би това показва, че без значение какво се случва в света, всичко, от което се нуждаем, е #love, за да се справим.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg