9 храни, които ни разсънват

14372
9 храни, които ни разсънват

© Pixabay

Поредната нощ, прекарана в мятане, взирайки се в часовника и изчислявайки колко сън ще ви се събере тази нощ. Познато ли ви е това чувство?

Ако ви се случва често, а няма видима причина, помислете за храната, която ядете на вечеря. Дори и да звучи абсурдно, има някои храни, които могат да развалят добрия сън и да ви карат да се чувствате неспокойни. Вижте някои от тях, както и алтернативи, с които да ги замените.

Бекон

Мммм, бекон. Какво лошо може да има в тази ароматна, сочна и хрупкава ивица месо? Ами пречи на вашия сън, като за начало. Подобно на старото сирене, беконът и сушените меса съдържа големи дози на тирамин - аминокиселина, която държи мозъка буден и не му позволява да си почива.

По-добрият избор: Ако искате хрупкава и солена закуска преди лягане, почерпете се с пуканки - но внимавайте с излишните сол и масло.

10 неща, които да правите всеки ден, за да живеете по-дългоПростички правила, които могат да променят живота ви

Узряло сирене/ кашкавал

Това парче чедър сигурно е много вкусно и удобно за похапване пред телевизора, но може да ви накара да броите овце. Причината? Отлежали сирена, като чедър, пармезан, бри и гауда, съдържат аминокиселина, наречена тирамин, която стимулира производството на норепинефрин - невротрансмитер, който ни държи будни.

По-добрият избор: Една малка порция сирене преди лягане е отлична закуска, но заложете на пресни сортове.

Домати

Ако страдате от стомашен рефлукс, което е проблем при най-малко 20 на сто от населението, ще спите по-добре, ако избягвате доматите и други кисели храни преди лягане. Тези ароматни плодове добавят много вкус към салати, супи и готвени ястия, но и предизвикат киселини в стомаха - още повече, ако ги ядете малко преди лягане.

По-добрият избор: Изяжте една ябълка преди сън. Ще получите приятен вкус, витамини и никакво неприятно усещане, което да ви държат будни.

Тъмен шоколад

Черният шоколад носи много ползи за здравето: пълен е с антиоксиданти, които са полезни за сърцето, увеличават притока на кръв към мозъка. За съжаление, той съдържа и кофеин и то в по-голям процент спрямо млечния, което значи, че нищо чудно да ви държи будни, особено ако сте по-чувствителни.

По-добрият избор:  Малка шепа сушени плодове, особено череши или банани, съдържат минерали, които помагат за почивката и здравия и сън.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg