По пътищата на Швеция започнаха тестовете на камион, който не разполага с кабина и шофьор. Първите доставки на товари бяха извършени в индустриалната зона на Йоншьопинг.

Камионът T-Pod е дело на шведската стартъп компания Eindride, откъдето заявиха, че тестовете ще продължат до края на 2020 г. Това е първият път в историята, в който самоуправляващ се камион, без шофьор като резервен вариант за управление, е допуснат по обществените пътища.

26-тонният камион е оборудван с камери, радари и 3D сензори, които му предоставят 360-градусова информация за заобикалящите го автомобили и препятствия.

Камионът използва автономната самоуправляваща се платформа на NVIDIA, оборудван е с 5G мрежа и може да измине около 200 км с едно зареждане.

Превозното средство ще може да се свижи със скорост от 5 км/ч по време на тестовете, но в бъдеще ще може да достига до 85 км/ч.

Маршрутът, който Einride ще изминава, е дълъг само 300 м, но включва 5 завоя и участък от 100 метра, където се движи с други камиони и превозни средства.

При положение че тестовете се окажат успешни и камионът започне да се произвежда и използва масово, това ще е сериозно облекчение за транспортния бизнес. От американската асоциация на превозвачите наскоро обявиха, че се нуждаят от нови 60 000 шофьора, а в Европа недостигът е около 150 000.

Новите трафик камери в Дубай са кошмар за нарушителитеТези камери виждат и снимат всичко нередно

Продъктът на Einride се очаква да намали експлоатационните разходи за товарна дейност с около 60% спрямо дизелов камион с шофьор.