Платформата за краткосрочни наеми Airbnb е подписала договор на стойност 500 млн. долара, с която става спонсор на олимпийските игри до 2028 г.

Днес базираната в Сан Франциско компания обяви, че се присъединява към корпоративния елит, в който влизат Coca-Cola, Alibaba и Toyota, като част от “световната спонсорска програма” на Международния олимпийски комитет (МОК).

Сделката обхваща пет олимпиади, започвайки с тази през следваващата година в Токио и ще включва последващите зимни и летни игри в Пекин, Париж, Милано и Лос Анджелис. Петте града са сред най-големите пазари на Airbnb в световен мащаб.

Източници, близки до компанията, оценяват сделката на около 500 млн. долара, като тя включва значителна сума за МОК, но и цената на услугите, които Airbnb ще предостави като безплатно настаняване на спортисти и ръководители.

Контрактът е в тон с останалите спонсорски сделки на МОК в последно време, като тези с Bridgestone и Panasonic, които плащат между 200 и 250 млн. долара за четиригодишен олимпийски цикъл.

Според МОК водещите 12 спонсори на организацията са осигурили приходи в размер на малко над 1 млрд. долара за зимната Олимпиада в Сочи през 2014 г. и за летните игри в Рио де Жанейро през 2016 г.

Това е първата голяма спонсорска сделка на Airbnb. Компанията преди това е отказвала подобни мащаби маркетингови инциативи, като оферти за пакетни почивки с авиокомпании, според източник, близък до компанията, цитиран от Irish Times.

Ръководителите на Airbnb обаче са решили, че олимпийските игри предоставят рядка възможност за компания, която развива дейност в повечето страни и големи градове по света.

Този ход има за цел да представи марката на нови собственици на жилища и клиенти, докато тя се подготвя за първично публично предлагане на акции, планирано за следващата година. Компанията, която е основана през 2008 г., разполага с около 3.5 млрд. долара кеш, които й осигуряват финансова мощ за олимпийската сделка.

Миналия месец инвеститори, които се опитаха да купят непряк дял в Airbnb на частните пазари, оцениха компанията на 42 млрд. долара. От щатската компания обявиха, че имат приходи в размер на над 1 млрд. долара през второто тримесечие на тази година. Тя отчита оперативна печалба за 2017 и 2018 г.