Психологът Томас Гилович и неговите колеги от Корнуелския университет направиха експеримент, в който проследиха какви покупки правят хората и какви чувства свързват с тях, съобщава Frankfurter Rundschau.

Участниците в експеримента можели да назовават както предмети, така и събития, в които са участвали след заплащане на някаква такса.

Оказало се, че впечатленията от курсове по танци, пътешествия и концерти правят хората много по-щастливи, отколкото материалните придобивки.

Самите значими покупки, които хората са правили и за които си спомнят с приятни чувства, ги радват много повече със случките около самото купуване и впечатленията, отколкото с материалната си полза.

Вече е известно, че радостта от покупките е кратковременна, защото скоро след това хората започват да сравняват придобивките си с други вещи. Не е обаче така с преживяванията, обясниха учените, и именно в тях се крие разковничето на щастието.