Акробати на колела: Как изглежда доставката на храна преди век в Япония?
Снимки, които ще видите в галерията от Instagram по-долу, са направени в средата на 20 век по улиците на Токио.
Те показват как е изглеждала доставката на храна преди инвазията на съвременни услуги, като Swiggy и Zomato.
Управлявайки велосипед с една ръка, тези момчета за доставка на нудълси балансират кулите от купички на раменете си, докато се вмъкват и измъкват от трафика, носейки обеди, вечери и закуски на честите си клиенти.
Тази услуга се нарича demae, което буквално означава „да отидеш пред“ и е по-стара, отколкото си мислите, разказва Amusing Planet.
Смята се, че demae възниква още в средата на Едо през 1700-те години. Използва се е предимно от богати феодални господари, които изпращат слугите си да уведомят търговците, че искат храната да бъде доставена в домовете им.
С течение на времето demae се превръща в по-разпространена практика, от която се възползват всички - от студенти до офис служители. Една от най-популярните храни са нудълсите от елда, наречени соба.
Това е ястие на достъпна цена, което може да се доставя навсякъде, без храната да губи вкус или да се влошава външният й вид.
Доставката на нудълсите соба изисква сериозни умения. Често от мъжете се изисква да изпълняват десетки поръчки за едно пътуване, а единственият вид транспорт, който можели да си позволят, е велосипедът.
Така те пренасят по стотина купи, като деликатно подреждат една върху друга. Някои от тези купчини са високи по метър и половина. Подобно на акробати от руски цирк, тези несигурни кули се балансират на рамото им, докато карат велосипед, като едната ръка държи кормилото стабилно, а другата нежно придържа скъпоценния товар.
Статията на Reuter от 1961 г., в която се описват новите закони за колоездачи, които изискват велосипедистът да поставя и двете си ръце на кормилото, цитира служители от отдела за движение по пътищата в Токио, които казват, че шофирането на соба доставчиците е опасно, но няма да им бъдат налагани строги санкции, "защото ще загубят повече от половината от клиентите си."