Големият мач по американски футбол през тази година, може да се окаже още по-голям, пише CNBC.

Проучванията показват, че финалът по американски футбол на Националната футболна лига (НФЛ) на САЩ, известен като Супербоул, през тази година ще бъде гледан по телевизията от рекордните 173 милиона души. Мачът между отборите на Ню Инглънд Пейтриътс и Ню Йорк Джайънтс е на 5 февруари в Индианаполис.

Рекордният брой зрители означава, че спортното събитие ще генерира значителни потребителски разходи, тъй като феновете ще пазаруват храна, украса и вероятно нови телевизори, за да гледат мача.

Според проучване на BigInsight за щатската Асоциация по реклама и маркетинг, през тази години ТВ зрителите ще харчат средно по 63.87 долара за стоки, свързани с мача, дрехи и храна. Сумата през миналата година е била 59.33 долара на човек.

Това означава, че потребителските разходи, свързани със Супербоул през тази година, се очаква да достигнат 11 млрд. долара.

Отчасти тази голяма сума отразява факта, че двата отбора са от гъстонаселения Североизточен район на САЩ. В същото време, обаче, изглежда повече американци са в празнично настроение, след като потребителското доверие нарасна до 11-месечен връх. Според проучването повече хора ще посетят партита, свързани с мача (27.1%) или пък ще бъдат домакини на такива (15.3%) в сравнение с миналата година.

Мачът също така идва след празничния сезон около Нова година, който не беше особено успешен за търговците на електроника. Магазините вече предлагат големи отстъпки на телевизори, надявайки се да продадат стоковите си запаси, които не са били пласирани по време на празниците.

Около 5.1 милиона души планират да си купят нов телевизор специално за финала, според проучването. През миналата година броят на тези хора е бил 4.5 милиона.