Водещите американски авиокомпании отчетоха рекордни печалби, благодарение на по-ниските цени на горивата. Същото обаче не може да се каже за пътниците, които не спестяват нищо, защото билетите са поевтинели минимално.

Четирите водещи американски авиокомпании са спестили общи 11.1 млрд. долара от разходи за гориво през първите девет месеца на 2015 г., според техните финансови отчети.

Горивото е най-големият разход на авиокомпаниите, което означава, че по-ниските цени са намалили разходите им с 36%, в сравнение със същия период на миналата година.

Средната цена на билетите за пътниците, които летят с American Airlines, United Airlines и Southwest Airlines, обаче се е понижила с едва 8.28 долара, или 4%, до 181.11 долара. Delta Airlines не е включена, защото не предоставя необходимата информация за изчисляването на средна цена на билетите.

Вижте още: Има по една малка дупка във всеки прозорец в самолета. Защо?

Цените на самолетните билети остават високи, въпреки по-ниските цени на горивата, защото търсенето расте. Четирите авиокомпании, които съставляват по-голяма част от въздушния транспорт в САЩ, са запълнили около 84% от местата си през първите девет месеца на годината.

Това е почти колкото през миналата година, въпреки че авиокомпаниите са увеличили капацитета си с с 3%.

Според авиоиндустрията пътниците също извличат ползи от по-ниските цени на самолетното гориво, въпреки че цените на билетите са се понижили съвсем малко.

Авиокомпаниите купуват нови самолети и продукти и разширяват услугите си, казва Мелани Хинтън, говорител на организацията Airlines for America.

"Щатските авиокомпании реинвестират средно 1.3 млрд. долара на месец в удобства за пасажерите," добавя тя, "предлагайки най-различни неща, като wi-fi услуги и системи за забавление по време на полетите и закупувайки по-големи и по-нови самолети."