За ползващите въздушния транспорт е хубаво да знаят, че ако резервират билет с кредитна карта, вероятно могат да си върнат парите, ако авиокомпанията фалира точно преди пътуването им.

За изпитващите финансови затруднения авиокомпании обаче това е неудобство.

Ако компании за картови разплащания се притесняват за финансите на конкретен превозвач, те могат да удържат повече пари от продажбите на билетите на компанията, с което да задълбочат проблемите й с ликвидността.

Така наречените “задържания на средства по кредитните карти” допринесоха за финансовите проблеми на Flybe Group Plc, както и за фалита на Frontier Airlines преди десетилетие. Те създават сериозни главоболия и на Norwegian Air Shuttle ASA в момента.

Norwegian бе принудена да набере 3 млрд. крони (350 млн. долара) капитал през февруари, за да предотврати разрастването на ликвидна и капиталова криза, която бе задълбочена от предпазливите издатели на кредитни карти.

Както показаха обявените днес финансови резултати на превозвача за първото тримесечие, тези задържания на средства при плащането с кредитни карти все още не се отразяват добре на счетоводния й баланс.

Вземанията на компанията, които са основно средства, които се дължат на превозвач от продажбите на билети, скачат с над една трета, до 10.7 млрд. крони през първото тримесечие.

Това са най-добрите авиокомпании в света за 2019 г.Най-добрата бизнес класа в света ще откриете на борда на Qatar Airways

Това се дължи основно на успехите на Norwegian при продажбите на повече билети, но компанията все още остава под натиск. Акциите й, които са любими на продавачите на късо , поевтиняха с близо 60% от началото на годината.

Междувременно емисията необезпечени облигации на Norwegian на стойност 250 млн. евро, която компанията трябва да изплати или рефинансира до декември, е с особено неблагоприятната за превозвача лихва от 19.5%.

Нетна загуба в размер на 1.5 млрд. крони за първото тримесечие изтри около половината от увеличението на капитала на компанията през февруари, пише Bloomberg.

Norwegian предприема някои разумни ходове, за да задържи самолетите си в небето, което оскъпи акциите й с около 5% днес. Превозвачът подписа споразумения с няколко компании за обработка на плащания с кредитни карти, за да освободи повече кеш следващата зима.

Тя също така отложи доставката на някои самолети, в това число Boeing 737 Max, за да намали с около 2 млрд. долара капиталовите си разходи в следващите години.

Пътниците харесват Norwegian заради ниските цени на билетите и заради дългите полети и новите й самолети. Тези, които искат да й помогнат обаче, може да помислят за плащане с дебитна карта.