По-голяма част от недоволството срещу оскъпяването на живота в Сан Франциско е насочено към луксозните автобуси, които някои от технологичните компании използват, за да превозват служителите си до работа.

По-рано през годината протестиращи дори стигнаха дотам, че да блокират физически автобусите, които вземат служители на Google, Yahoo и Facebook и ги транспортират до Силициевата долина.

Технологичните компании наемат частни превозвачи за тази услуга, но те използват същата обществена инфраструктура, както и автобусите от градския транспорт. В известен смисъл технологичните автобуси са се превърнали в символ на влиянието, което служителите в технологични компании и техните заплати имат над наемите и високата цена на живот в Сан Франциско.

Оказва се, че дори хората, които управляват тези автобуси, не са съвсем доволни от цялата ситуация.

Според San Francisco Chronicle шофьорите на автобусите на Google работят дълги часове срещу ниско заплащане и без допълнителни привилегии.

"Те осигуряват всякакви удобства за работещите в Google, но не осигуряват никакви удобства за шофьорите," споделя бившият шофьор на автобус на Google Брандън Барлоу. "В момента има доста изтощени шофьори на автобуси на технологични компании."

Барлоу е работил за WeDriveU, една от компаниите, наемани от Google да транспортират служителите до Силициевата долина. През август, заради бомбена заплаха в метрото, Барлоу не успява да се прибере до полунощ. Той се обажда в компанията си да им каже, че няма да може да успее за сутрешната си смяна. След това е уволнен от WeDriveU.

Заплащането му е 18.75 долара на час.

Едно от основните оплаквания от Барлое и други шофьори като него, е от смените, които често им се налага да поемат. Шофьорите транспортират служителите до Силициевата долина сутрин, след това убиват няколко часа време, преди попаднат в трафика обратно на път към Сан Франциско.

Според Барлоу шофьорите имат достъп до кафенетата и фитнеса на Google, но часовете, които те убиват в кампуса на компанията между смените им, са неплатени.

Неназована служителка на WeDriveU споделила пред Chronicle, че смените й продължават от 7 до 11 часа сутрин и от 3:30 до 11:30 вечерта всеки ден.

"Съсипвам си здравето заради тях за 19.25 долара на часа," заявила тя, добавяйки, че понякога работата й се струва като "затвор."

WeDrive наскоро постигна извънсъдебно споразумение, според което е платила на 89 шофьори общо 125 000 долара или средно по 730 долара на човек. Делото е заведено от шофьор, според когото компанията не плащала на служителите за времето между смените.