Автомобил на Auto Union от 1939 г. може да бъде продаден за 8 млн. долара на търг в Калифорния през август, което би било рекорд за кола участвала в Гран При състезанията, пише Bloomberg.

Моделът D-Type, който може да развива скорост до 200 мили в час, ще бъде предложена за продажба на търг за колекционерски автомобили на 14 август в Кармел, Калифорния.

Състезателният автомобил, с мощност 485 конски сили, е произведен от квартета Horch, DKW, Wanderer и Audi (Auto Union). С помощта на субсидии от нацисткото правителство Сребърните Стрели на Auto Union, предшественика на днешната Audi и конкурентната Mercedes са доминирали европейските автомобилни състезания от 1934 г. до началото на Втората световна война.

Пазарът на стари и класически автомобили е по-малко волатилен от този на предметите на изкуството. Продажните цени на търговете остават относително стабилни и дори цените на моделите на Ferrari от 60-те и 70-те години на миналия век, които са една от най-спекулативните области на пазара, не са паднали с повече от 20% в последните 12 месеца, според дилъри.

Автомобилът, които ще бъде предложен на търга през август, е една от 18 Сребърни стрели на Auto Union открити от руснаците близо до завода на Horch в Източна Германия след войната. Автомобилите са били транспортирани до Москва, където са използвани за научни цели и за развойна дейност в автомобилната индустрия.

Моделът D-Type е придобит след разпадането на Съветския съюз от живеещ във Флорида почитател на автомобилните спортове. Колата е възстановена от британската компания Crosthwaite & Gardiner с оригинални части от други автомобили на Auto Union.

Продавачът на автомобила в момента е Ейбрахам Коган, роден в Китай бразилски гражданин, чието богатство е натрупано от производството и отдаването под наем на игрални автомати в САЩ и Япония. Коган разполага с една от най-големите частни колекции на Гран При състезателни автомобили.

Моделът D-Type обаче е малко вероятно да счупи рекордна за цена на автомобил на търг, според дилъри. Тя е поставена през май 2008 г., когато английският ТВ и радио водещ Крис Евънс заплаща 7 млн. евро за черно Ferrari 250 GT SWB California Spyder от 1961 г.

Пазарът за едноместни автомобили от преди Втората световна война е доста стеснен, а човек трябва да е доста смел, за да управлява без колан автомобил, който развива 200 мили в час с широки 5 инча гуми, смята Саймън Кидстън, консултант по класически автомобили.