Автомобилът в Германия все повече се феминизира, но повечето купувачи на коли остават мъже, сочи публикувано днес изследване.

През последните десет години делът на жените сред купувачите на нови автомобили се е увеличил от 30.2% през 2000 г. на малко над 34% през 2010 г., сочат данни на специалиста Фердинанд Дудунхьофер от университета Дуисбург-Есен.

Тенденцията вероятно ще продължи, защото все повече жени се сдобиват с шофьорска книжка, допълва той.

През 2010 г. те са били 34.9%, а до 2020 г. трябва да достигнат 40%. "В повечето случаи жените купуват по-малки автомобили" от мъжете, допълва Дуденхьофер.

През деветте месеца на годината марката Mini (на BMW) е единствената, при която купувачките (53.8%) са повече от купувачите.

Следват японската марка Daihatsu (на Toyota) с 48.2% купувачки и френската Peugeot с 45%.

За сметка на това едва една четвърт от германките предпочитат моделите Audi и BMW, притежаването на които е знак за благополучие. Още по-малко са тези, които си купуват Mercedes - 16.9%.

Източник: БГНЕС