Не, не става дума за пернишки голф. Нито пък за скорост.
Пандемията промени автомобилния пазар, а сега експерти и наблюдатели отчитат интересна тенденция. Ако големите производители, владеещи пазара, не внимават, много лесно могат да бъдат задминати от... някоя голф количка.
Тя може и да и не е най-бързата, но пък има реални шансове да се окаже по-предпочитана, пише
Fast Company. Да, става дума за онова смешно нещо на четири гуми, в което по филмите виждаме разни милионери да се возят по голф игрището. Само си представете тая количка на магистралата в състезание с един огромен и бърз пикап.
Всъщност на нея изобщо не й трябва да излиза на магистрала. Статистиката в САЩ сочи, че около 60% от ежедневните пътувания са на разстояния от около 10 километра. Тази дистанция е съвсем достижима за голф количка или друго малко превозно средство – електрическа тротинетка или колело. Разбира се, в тази сметка има много условности. На минусови температури не би било приятно да караш колело. В крайна сметка обаче въпросът е, че автомобилният транспорт вече има сериозни алтернативи при пътуванията на къси разстояния.
Ситуацията за традиционните производители се усложнява и заради повишаващите се цени. Средната месечна вноска за кола на изплащане наскоро достигна 700 долара, което е исторически връх в САЩ.
Отделно от това през последните години имаше доста трудности в производството на нови коли, което пък повиши търсенето, а съответно и цените на автомобилите на старо. Едновременно някои компании спряха да правят по-малки модели и се концентрираха върху големите и скъпи.
Батериите, монтирани на колела, тротинетки и коли, могат да се окажат точно такава иновация. И въпреки че повсеместното им въвеждане ще са нужни още години, тенденцията е ясна. Тя е отразена и в редица стратегически документи на различни държави – Зелен преход, Зелена сделка и т.н.
BMW и Porsche вече разработват свои модели електрически колела. Но пък щатските компании General Motors и Ford се държат все едно ситуацията не се променя, подчертава Fastcompany. Наскоро първата компания обяви разработката на Hummer EV – електромобил, но все пак огромно чудовище. Преди GM се отказаха от усилията за създаване на електрическо колело. Ford пък прехвърлиха своята разработка за тротинетка на друга компания и се концентрираха към пикапи и SUV.
Ако се вярва на теорията на Кирстенсен, подобно поведение ги превръща в неподвижни мишени. Междувременно голф количките, колкото и странно да звучи, стават все по-популярни в някои предградия на щати като Флорида, Джорджия и Аризона.
Разбира се, въпреки ясно изразената тенденция, за налагането им ще е нужно още доста време. Към момента се смята, че в близко бъдеще голф количките могат да се превърнат в алтернатива на втория автомобил в семейството и да се използва за кратки пътувания. Което също не е малко.