Луксозните услуги за домашни любимци набират сериозна популярност в Азия, пише CNBC.

Особено разпространени са забавачниците за кучета.

„Работя дълги смени," казва П. Туйд от Сингапур. „А на кучето ми му е скучно у дома само. За това го водя на забавачница. Там то плува, играе фризби и прекарва деня в компанията на други кученца."

Услугата струва 300 долара на месец за престой от два или три дни в седмица в забавачницата.

В Сингапур, Китай, Япония и други страни отварят врати „кафета" за кучета, ресторанти, спа центрове и др.

Много модерни са ресторантите, които сервират храна както за собствениците, така и за кучетата им. Те дори предлагат кейтъринг за кучешки рождени дни!

В Китай по данни от 2009 година има 27 милиона домашни кучета (+8.8%), а в Тайланд 5.3 милиона, което е ръст от 39%, спрямо 2004 година.

Пазарът на услуги и продукти за домашни любимци в Азия е на стойност 8.1 млрд. долара и се очаква в следващите 15 години да се разрасне с 21%.

Компанията, която притежава забавчницата, в която г-ца Туийд води кучето си регистрира ръст на приходите от 40% за 2008 година и още 50% за 2009 - две години, белязани от световната финансова криза.

Компанията е на 5 години и вече мисли да стъпи на пазарите в Хонконг, Япония и Китай. Те вече са стартирали франчайз.

Компанията наскоро нае специалист от САЩ, който да посети Хонконг и да обучава персонала в тънкостите на... игра на фризби с кучета.