Българите купуват Armani, мечтаят за Rolex

2156
Българите купуват Armani, мечтаят за Rolex

Кризата малко или много променя отношението на българите към луксозните стоки, показва проучване на сп. PREMIUM Lifestyle.

Общо 36% от българите са станали по-внимателни и избират по-дълго. 25% купуват луксозни продукти само при сериозно намаление, а 22% признават, че купуват това, което им трябва, а не това, което искат.

19% отговарят, че няма да се лишат от планираните покупки, но пък 4% обявяват, че замразяват плановете си за придобиване на луксозни стоки за по-добри времена.

Най-голямо значение за взимане на решение за покупка на луксозен продукт има посещението в бутика или магазина на съответната марка.

Това влияе на 62% от участниците в анкетата. 41% ползват Интернет за информация, 37% се допитват до приятели и познати. 27% решават да купят луксозна стока след промоция, на която са присъствали. Печатните медии влияят на 18% от анкетираните, а телевизията - само на 3%.

През изминалата година най-много, 44% от участниците в анкетата, са си купили стока с марка Giorgio Armani. 38% са заложили на Calvin Klein, 32% - на Gucci, 27% са избрали Versace, a по 26% - Chanel и Prada.

Най-известната луксозна марка в България е Rolls-Royce. 31% са я посочили като символ на лукса. За 28% най-известната марка в луксозния сегмент е Lоuis Vuitton.

Също толкова хора са дали отговор, че за тях най-известните луксозни марки са Chopard и Porsche. В топ 10 на най-известните луксозни марки влизат още Prada (27%), Ferrari (27%), Giorgio Armani (25%), Rolex, Versace и Dior с по 24%. Миналата година като най-известна луксозна марка бе посочена Lоuis Vuitton, следвана от тазгодишния лидер Rolls-Royce. Останалите в топ 5 бяха Versace, Dior и Chanel.

Най-мечтаната марка през 2009 г. е Rolex. 35% от участниците в анкетата са дали този отговор на въпроса „Стока на коя луксозна марка мечтаете да притежавате?". За автомобил Porsche мечтаят 32%, за Ferrari (31%). По 27% от гласовете събират Versace, Rolls Royce и Chopard. В топ 10 на мечтаните марки попадат още Lexus, Louis Vuitton, Mercedes, Azimut и BMW.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg