Кризата малко или много променя отношението на българите към луксозните стоки, показва проучване на сп. PREMIUM Lifestyle.

Общо 36% от българите са станали по-внимателни и избират по-дълго. 25% купуват луксозни продукти само при сериозно намаление, а 22% признават, че купуват това, което им трябва, а не това, което искат.

19% отговарят, че няма да се лишат от планираните покупки, но пък 4% обявяват, че замразяват плановете си за придобиване на луксозни стоки за по-добри времена.

Най-голямо значение за взимане на решение за покупка на луксозен продукт има посещението в бутика или магазина на съответната марка.

Това влияе на 62% от участниците в анкетата. 41% ползват Интернет за информация, 37% се допитват до приятели и познати. 27% решават да купят луксозна стока след промоция, на която са присъствали. Печатните медии влияят на 18% от анкетираните, а телевизията - само на 3%.

През изминалата година най-много, 44% от участниците в анкетата, са си купили стока с марка Giorgio Armani. 38% са заложили на Calvin Klein, 32% - на Gucci, 27% са избрали Versace, a по 26% - Chanel и Prada.

Най-известната луксозна марка в България е Rolls-Royce. 31% са я посочили като символ на лукса. За 28% най-известната марка в луксозния сегмент е Lоuis Vuitton.

Също толкова хора са дали отговор, че за тях най-известните луксозни марки са Chopard и Porsche. В топ 10 на най-известните луксозни марки влизат още Prada (27%), Ferrari (27%), Giorgio Armani (25%), Rolex, Versace и Dior с по 24%. Миналата година като най-известна луксозна марка бе посочена Lоuis Vuitton, следвана от тазгодишния лидер Rolls-Royce. Останалите в топ 5 бяха Versace, Dior и Chanel.

Най-мечтаната марка през 2009 г. е Rolex. 35% от участниците в анкетата са дали този отговор на въпроса „Стока на коя луксозна марка мечтаете да притежавате?". За автомобил Porsche мечтаят 32%, за Ferrari (31%). По 27% от гласовете събират Versace, Rolls Royce и Chopard. В топ 10 на мечтаните марки попадат още Lexus, Louis Vuitton, Mercedes, Azimut и BMW.