Баща от канадската провинция Квебек заведе групово дело срещу McDonald's, тъй като, според него, веригата за бързо хранене нарушава строгите регионални закони срещу рекламите, насочени към деца.

От пускането си през 1979 г. Happy Meal се превръща в запазена марка от менюто на McDonald's и предпочитана опция за семейни екскурзии.

Някои родители обаче не са никак доволни от контрола на империята за бърза храна над стомасите на техните деца.

Антонио Браманте е основният ищец по ново съдебно дело, според което McDonald's незаконно насочва рекламни послания към деца на възраст под 13 години.

Това, според него, нарушава строгите закони на провинцията срещу консумацията на храни и напитки от страна на деца.

Браманте, който е баща на три малки деца, твърди, че посещава McDonald's един път на две седмици по желание на своите деца, според съдебните документи.

Той е изчислил, че е похарчил сотици долари за Happy Meal, което на практика е детското меню с включена играчка.

Мъж, ял в McDonald's в 34 държави, казва къде е най-вкусноСпоред него палмата на първенството държи Тайланд


Бащата от Квебек твърди, че играчките често са свързани с популярни нови филми и децата му често искат да посещават заведенията от веригата отново, за да попълват колекциите си от играчки.

Според него, веригата също така директно се цели в децата, като излага играчките от детските менюта на нивото на техните очи.

"В днешния свят родителите трябва да избират битките си. И какво е най-лесното нещо, на което могат да се поддадат? Да хранят децата си," казва Джоуи Зукран, адвокат от Монреал, който е завел делото от името на Браманте.

Квебек забранява рекламите, насочени към деца под 13-годишна възраст, като по този начин е една от малкото юрисдикции в света, която на практика забранява изобщо рекламата, насочена към деца.

В провинцията също така има закон от 1980 г., който ограничава рекламирането на нездравословна храна на деца.

"McDonald's е задължена да спазва закона, но не го прави, не и в Квебек," според Зукран.

Има три изключения, с определени условия, от закона за рекламата в Квебек: за реклами в детски списания, за промотирането на развлекателни събития за деца и за реклама чрез витрини на магазини, опаковки и етикети.

Зукран казва, че е готов да спори, че McDonald's не покрива нито едно от тези изключения.

Всеки, който е закупил Happy Meal от McDonald's в Квебек от ноември 2013 г., дори и да не е канадски гражданин, може да поиска да се включи в това дело, казва Зукран.

Ищците по делото настояват за обезщетение и за издаване на заповед, която да попречи на McDonald's да продължи с настоящите си практики.

Компанията има около 300 заведения в канадската привинция.

От McDonald’s заявиха, че са информирани за заведеното дело и не смятат, че исканията в него са основатели, тъй като, според тях, компанията е запозната с рекалмните закони в провинция Квебек.

McDonald's е един от най-големите продавачи на играчки в света, което се дължи до голяма степен на продажбите на Happy Meal.