Според изследване на Световната здравна организация (СЗО) и Американския национален онкологичен институт, глобалните разходи от пушенето, под формата на разходи за здравеопазване и загуба на производителност, се равняват на над един трилион долара годишно.

Шест милиона души умират заради заболявания, причинени от тютюнопушенето, всяка година. За да помогне на хората да откажат цигарите, шведската фармацевтична компания Apotek Hjärtat създаде кампания с билборд, който започва да кашля, когато пушач е наблизо. Просто приятелско напомняне.

Билбордът е снабден с детектор за дим, който предизвиква реакцията. Билбордовете са поставени стратегически на места, където хората обичайно пушат.

Кампанията цели да помогне на клиентите да изпълнят новогодишното си обещание да спрат да пушат, съобщават от Apotek Hjärtat.

Кадър: You Tube